آفتاب
استاندار:

کردستان قدیمی‌ترین مهد موسیقی در دنیاست

کردستان قدیمی‌ترین مهد موسیقی در دنیاست

استاندار کردستان در جشنواره‌ی موسیقی گلاویژی لیلاخ در دهگلان گفت: کردستان مهد موسیقی دنیاست و بسیاری از بزرگان عرصه موسیقی کشور، کُرد هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه‌ی کردستان،«عبدالمحمد زاهدی»، در جشنواره موسیقی گلاویژی لیلاخ که در پارک لاله شهرستان دهگلان با حضور هنرمندان استان‌های کردستان، کرمانشاه و آذربایجان‌غربی برگزار شد، اظهار کرد: کردستان قدیمی ترین مهد موسیقی در دنیاست.

وی افزود: ظرفیت‌های استان کردستان درعرصه‌ی موسیقی درسطح کشور بی‌نظیراست و اگر ادعا کنیم که عمده موسیقی کشور از کردستان سرچشمه گرفته، گزاف نگفته‌ایم.

زاهدی خاطرنشان کرد: امروزه اندیشمندان و پژوهشگران بزرگ دنیا، کردستان را مهد موسیقی دنیا می‌دانند و در عرصه‌ی موسیقی ملی، بزرگان موسیقی در سطح کشور که آوازه جهانی دارند عمدتاً کُرد هستند.

استاندارکردستان با اشاره به نبود مکان و سالن مناسب در شهرستان دهگلان جهت برگزاری مناسبات، تصریح کرد: باید به همت و تلاش جهت احداث سالن بزرگ چندمنظوره در دهگلان اقدام شود.

زاهدی با اشاره به اهمیت نقش این جشنواره‌ها در زنده نگه داشتن موسیقی کُردی، خاطرنشان کرد: باید این جشنواره، هرسال در شهر دهگلان برگزار شود.

انتهای پیام

کد N921824

وبگردی