آفتاب

انتشار اخباری از استعفای استاندار کربلا

انتشار اخباری از استعفای استاندار کربلا

در حالی که استاندار کربلا در راستای اجرای اصلاحات در نظام سیاسی عراق پست معاونان و مشاوران خود را لغو کرده بود اخباری از استعفای خود او نیز منتشر شده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری المسله، وی ضمن تاکید بر اینکه تنها یک معاون و یک مشاورش را در سمتشان نگه داشته است، اعلام کرد که حیدر العبادی تصمیم‌گیرنده درباره استعفای وی است و خود را تسلیم دستور العبادی درباره استعفایش می‌داند.

این در حالی است که منابع رسانه‌ای به شبکه خبری اسکای نیوز گفتند که عقیل الطریحی، استاندار کربلا به دنبال موج تظاهرات عراقی‌ها علیه فساد در کشور از سمت خود استعفا داده است.

به گفته موید اللامی، خبرنگار اسکای نیوز در بغداد استعفای الطریحی به دنبال اعتراض عراقی‌ها علیه وی در این استان و متهم کردنش به فساد صورت گرفته است.

الطریحی تاکید کرده بود: ما پیشنهاد شورای استانداری برای کاهش اعضای این شورا و لغو شورای شهر را تایید می‌کنیم. من لیست اصلاحات را به شورای کربلا ارائه می‌کنم و اگر با آن موافقت نکند اقدام دیگری اتخاذ خواهیم کرد.

عقیل الطریحی، استاندار کربلا در کنفرانس مطبوعاتی گفت: ما در پاسخ به درخواست تظاهرکنندگان، سفارشات مرجعیت دینی و در راستای هماهنگی با اصلاحات حیدر العبادی، نخست‌وزیر عراق بسته اصلاحاتی را به شورای استانداری ارائه کرده‌ایم که شامل لغو پست‌های معاونان و مشاوران استاندار و تغییر روسای مراکز اداری در این استان است.

پیش از این نیز صهیب الراوی، استاندار الانبار در راستای این اصلاحات تمامی معاونان خود را برکنار کرد.

اخیراً و در پی تظاهرات گسترده عراقی‌ها حیدر العبادی دست به اصلاحات گسترده در نظام سیاسی عراق زد و معاونت‌های نخست‌وزیر و رئیس‌جمهور را لغو کرد.

انتهای پیام

کد N921684

وبگردی