آفتاب
توسط انتشارات سازمان جهاد دانشگاهی تهران

کتاب «ارگونومی در جنگلداری و صنایع چوب» منتشر شد

کتاب «ارگونومی در جنگلداری و صنایع چوب» منتشر شد

کتاب «ارگونومی در جنگلداری و صنایع چوب» تألیف و ترجمه باریس مجنونیان و احسان عبدی از استادان دانشکده منابع طبیعی دانشگاه تهران و محبوبه فسحت کارشناس ارشد توسط انتشارات سازمان جهاد دانشگاهی تهران منتشر شد.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی جهاد دانشگاهی، از آنجا که در بیشتر کشورهای جهان شرایط کار و زندگی برای کارگران جنگل نامناسب و همراه با بازدهی پایین است، کار سنگین بدنی، نامناسب بودن روش‌ها و تکنیک‌های کاری، امکانات و تجهیزات ناکافی و نامناسب، علاوه بر اینکه باعث وقوع حوادث و بیماری‌های شغلی و خستگی‌های بی‌مورد می‌شوند، کاهش میزان تولید را نیز به ‌دنبال دارند.

در کشورهایی که اطلاعات مربوط به حوادث آن‌ها در دسترس است، جنگلداری به‌ عنوان یکی از خطرناک‌ترین شغل‌ها با حوادث زیاد و بیماری‌های مکرر و خطرناک شناخته‌ ‌می‌شود. بهبود ایمنی، بهداشت، رفاه و کارآیی از شرایط اصلی برای توسعه و پیشرفت بوده و دانش ارگونومی ابزاری مهم برای رسیدن به این هدف است.

کتاب منتشر شده درصدد است تا اطلاعات مورد نیاز دانشجویان رشته‌های جنگلداری، صنایع‌چوب، مدیران و مجریان طرح‌های جنگلداری و صنایع وابسته را تا حد امکان برآورده کرده و خلاء دانش موجود را جبران کند.

انتهای پیام

کد N921277

وبگردی