آفتاب

آمریکا و ترکیه در حال نهایی کردن جزئیات حملات هوایی ضد داعش

آمریکا و ترکیه در حال نهایی کردن جزئیات حملات هوایی ضد داعش

فرماندهی مرکزی آمریکا اعلام کرد، ایالات متحده و ترکیه در حال نهایی کردن جزئیات کمپین حملات هوایی علیه داعش در سوریه هستند که به تازگی اعلام شده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری شینهوا، "پت ریدر"، سخنگوی فرماندهی مرکزی آمریکا در جمع خبرنگاران در پنتاگون گفت: ترکیه یک شریک خوب است و اجازه استفاده از پایگاه هوایی اینجرلیک را داده است. ما می‌توانیم هواپیماهای بدون سرنشین و با خلبان خود را از این پایگاه به پرواز درآوریم.

وی افزود: آنها قطعا تاکید کرده‌اند که نسبت به مشارکت در عملیات‌های هوایی ضد داعش متعهد هستند و تا زمانی که ما تایید نکرده باشیم، هیچ گونه عملیات ضد داعشی را انجام نمی‌دهند. این روشی است که قرار است آنها در کمین ائتلاف هوایی مشارکت کنند.

شش جنگنده اف- 16 آمریکا و حدود 300 پرسنل نظامی در نهم اوت وارد پایگاه اینجرلیک در ترکیه شدند. این نیروها پیشتر در ایتالیا بودند تا از عملیات ضد داعش در عراق و سوریه حمایت کنند. وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) چهارشنبه گذشته اعلام کرد که آمریکا عملیا‌ت‌های ضد داعش را از پایگاه هوایی اینجرلیک آغاز کرده و مواضع این گروه تروریست را بمباران می‌کند. این موضوع در پی اعلام ماه ژوئیه ترکیه مطرح شد که طبق آن به آمریکا و اعضای ائتلاف ضد داعش اجازه استفاده از پایگاه‌های خود را داد و هدف از آن را تعمیق همکاری ضد داعش آمریکا- ترکیه عنوان کرد.

انتهای پیام

کد N921038

وبگردی