آفتاب

تحریم دوباه ایران به صلاح نیست

تحریم دوباه ایران به صلاح نیست

وزیر امور خارجه آمریکا گفت: اگرآمریکا به تعهد خود عمل نکند و حس نیت نشان ندهد ایران به پای میز مذاکره باز نخواهد گشت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، جان کری درباره مخالفت برخی سناتورها از جمله چاک شومر با جمع بندی مذاکرات هسته ای ایران گفت: نمی شود که با کشورهایی مثل روسیه، چین، آلمان، فرانسه و انگلیس در طی چند سال مذاکره و توافق را اعلام کرد و آنگاه کنگره با توافق مخالفت کند و دوباره ایران را تحریم کنیم.

وزیر امو خارجه آمریکا افزود: اگر برخی تصورمی کنند که با تحریم، ایران به پای مذاکره خواهد آمد، تصور اشتباهی است چرا که مقامات ایران به این باور خواهند رسید که نمی توانند با دولتی مذاکره کنند که بدعهدی است، بنا براین اگر این اتفاق رخ دهد آمریکا واقعا شکست خواهد خورد.

جان کری افزود: توافق هسته ای به ما کمک می کند با ادامه بازرسی های سخت فعالیتهای هسته ای ایران را کنترل کنیم و نگذاریم آنها به بمب هسته ای دست یابند.

وزیر امور خارجه آمریکا بار دیگر با خطرناک توصیف کردن راهبرد جنگ در منطقه افزود: اگر وارد جنگ شویم ایرانیها با ادامه غنی سازی،
گام به گام اتمی ترمی شوند که این شرایط برای آمریکا و اسرائیل تهدید کننده  است.

جان کری همچنین بدون توجه به جنایت های ناشی از کاربرد بمب اتمی آمریکا ضد بسیاری از کشورها از جمله ژاپن که به کشته شدن بیش از 200 هزار تن منجر شده است تلاش کرد ایران را عامل نا امنی معرفی کند و افزود: توافق با ایران جهان را امن تر می کند.

کد N921010

وبگردی