آفتاب

حقیقت پور:اینکه برخی می‌گویند "برجام" معاهده بین‌المللی نیست، نشان‌دهنده برداشت نادرست آنهاست

حقیقت پور:اینکه برخی می‌گویند "برجام" معاهده بین‌المللی نیست، نشان‌دهنده برداشت نادرست آنهاست

تسنیم نوشت:

منصور حقیقت‌پور ، نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجل شورای اسلامی با اشاره به ضرورت بررسی"برنامه جامع اقدام مشترک" در مجلس، گفت: با توجه به اینکه "برجام" برای دولت جمهوری اسلامی ایران الزام بین‌المللی می‌آورد و دولت در عرصه بین‌الملل موظف به اجرای بندهای آن می‌شود، بررسی و تصویب آن در مجلس امری ضروری است که باید به آن توجه شود.

وی با تأکید بر اینکه براساس اصول متعدد قانون اساسی هرگونه معاهده بین‌المللی که برای دولت الزام‌آور باشد، باید به تصویب مجلس برسد، افزود: اجرای "برنامه جامع اقدام مشترک" از سوی دولت باید به تصویب مجلس برسد، اینکه برخی می‌گویند "برجام" معاهده بین‌المللی نیست، نشان‌دهنده برداشت نادرست آنها از این توافق بین‌المللی است.

حقیقت‌پور بررسی "برجام" در مجلس و شورای عالی امنیت ملی را به طور جداگانه، منافی با هم ندانست و اظهار داشت: هر دو نهاد مجلس و شورای عالی امنیت ملی می‌توانند برجام را بررسی کنند اما به این معنی نیست که استقلال تصمیم‌گیری هر کدام از آنها خدشه‌‌دار می‌شود، بلکه شورای عالی امنیت می‌تواند آن را بررسی و نظرش را اعلام و مجلس نیز براساس نظر شورای عالی امنیت ملی، مصالح کشور و ملت ایران را در نظر گرفته و طبق آن تصمیم‌گیری کند.

وی تصریح کرد: توافق‌نامه‌های بین ایران و کشورهای دیگر، آن‌هم در باره مسائل کوچکتر و کم اهمیت‌تر در مجلس بررسی و تصویب می‌شود، بنابراین لزوم بررسی برجام در مجلس یک ضرورت است.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس در پایان خاطر نشان کرد: به طور قطع نمایندگان مردم در خانه ملت منافع و مصالح کشور را در بررسی "برجام" مدنظر قرار داده و به آن توجه می‌کنند.

29220

کد N920587

وبگردی