آفتاب
تحولات عراق؛

هلاکت ۲۸ تروریست داعشی/ اولاند انفجار بغداد را تسلیت گفت

هلاکت ۲۸ تروریست داعشی/ اولاند انفجار بغداد را تسلیت گفت

هلاکت ۲۸ تروریست داعشی در شمال عراق و تسلیت انفجار تروریستی شهرک الصدر توسط رئیس جمهوری فرانسه به نخست وزیر عراق از جمله جدیدترین تحولات این کشور است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از منابع خبری، ۲۸ نفر از تروریست های داعش در حملات هوایی و درگیری های میدانی شمال عراق کشته شدند. در این رابطه غزوان الجبوری از فرماندهان ارتش عراق گفت: گروهک تروریستی داعش به منطقه «السکک» در غرب بیجی که تحت کنترل نیروهای امنیتی قرار دارد، حمله کرد و با نیروهای مردمی درگیر شد که در این حملات دو نفر از نیروهای مردمی به شهادت رسیده و ۵ نفر دیگر زخمی شدند.

وی افزود: جنگنده های عراق مواضع داعش در تصفیه خانه بیجی را هدف قرار دادند که در نتیجه آن ۱۵ تروریست به هلاکت رسیدند. همچنین شیرزاد خولی از نیروهای پیشمرگه کُرد گفت: جنگنده های ائتلاف بین المللی ضد داعش، ۴ پایگاه داعش را در مرکز و اطراف شهرستان سنجار هدف قرار دادند که در این حملات ۶ تروریست کشته شدند.

از سوی دیگر ارتش آمریکا اعلام کرد جنگنده های ائتلاف بین المللی ۱۲ مورد حمله هوایی علیه گروهک داعش در عراق انجام داده اند. بر این اساس جنگنده های ائتلاف مناطقی در جنوب موصل را بمباران کردند که در این حملات دست کم ۷ نفر از تروریست های داعش کشته شدند.

خبر دیگر اینکه فرانسوا اولاند رئیس جمهوری فرانسه در تماسی تلفنی با حیدر العبادی نخست وزیر عراق انفجار شهرک الصدر را به دولت و ملت این کشور تسلیت گفت و از تصمیم العبادی برای انجام اصلاحات تمجید کرد.

اولاند با اشاره به تلاش های کم نظیر عراق در مبارزه با تروریسم، گفت: فرانسه به عنوان بخشی از ائتلاف بین المللی علیه داعش از هیچ تلاشی برای حمایت از عراق در این جنگ فروگذار نخواهد کرد.

 

کد N920107

وبگردی