آفتاب
هوشنگ کامکار:

آلبوم «کوچ بنفشه ها» بزرگداشتی برای استاد شفیعی کدکنی است

آلبوم «کوچ بنفشه ها» بزرگداشتی برای استاد شفیعی کدکنی است

هوشنگ کامکار، آهنگساز آلبوم «کوچ بنفشه ها» با صدای حمیدرضا نوربخش را بزرگداشتی برای استاد ادبیات ایران، محمدرضا شفیعی کدکنی دانست.

به گزارش خبرگزاری مهر، آلبوم «کوچ بنفشه ها» به آهنگسازی هوشنگ کامکار و خوانندگی حمیدرضا نوربخش و با اشعاری از محمدرضا شفیعی کدکنی از هفته آینده وارد بازار موسیقی می شود. 

هوشنگ کامکار در توضیح آلبوم «کوچ بنفشه ها» گفت: من از دوران جوانی با اشعار استاد ادبیات ایران آقای شفیعی کدکنی زندگی کرده و از علاقه‌مندان او بوده‌ام، به همین خاطر سال‌ها در فکر ساخت اثری با اشعار او بودم که هم‌اکنون این اتفاق رخ داده است و در واقع این اثر برای بزرگداشت آقای شفیعی کدکنی ساخته شده است.

آهنگساز کوچ بنفشه ها افزود: این آلبوم شامل ده قطعه برای ارکستر سمفونیک و کر با عناوین آرایش خورشید، چه بگویم، دریا، حلاج، کوچ بنفشه‌ها، پردگیان، پاسخ، رباعی، سوگنامه و در کوچه باغ‌های نیشابور است و صبا کامکار به عنوان همخوان در این اثر حضور دارد و اعضای گروه کامکار‌ها نیز سازهای ایرانی آن را نواخته اند.

کامکار همچنین درباره خصوصیات هنری حمیدرضا نوربخش گفت: آقای نوربخش تکنیک‌های آوازی و صدای خوبی دارد و البته شخصیت اجتماعی و هنری که در انتخاب او نقش داشته است. ایشان در سال‌های فعالیت خود، تلاش کرده تا شأن هنری خودش را حفظ کند و این موضوع مهمی است.

کامکار در پایان گفت: ضبط این اثر در استودیو سیاوش و میکس و مسترینگ آن در استودیو بِل انجام و توسط موسسه آوای هنر منتشر شده است. 

مراسم رونمایی این آلبوم  با حضور آهنگساز و خواننده اثر، روز شنبه ۲۴ مردادماه ساعت ۱۸ در شهر کتاب مرکزی واقع در خیابان شریعتی، نرسیده به شهید بهشتی برگزار می شود.

کد N920026

وبگردی