آفتاب

اوباما ماه آینده میزبان نشست سران ائتلاف ضد داعش

اوباما ماه آینده میزبان نشست سران ائتلاف ضد داعش

رئیس‌جمهور آمریکا ماه آینده میزبان سران کشورهای عضو ائتلاف ضد داعش خواهد بود.

رئیس‌جمهور آمریکا ماه آینده میزبان سران کشورهای عضو ائتلاف ضد داعش خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از خبرگزاری فرانسه، نشست سران کشورهای عضو ائتلاف ضد داعش در حالی قرار است 29 سپتامبر(7 مهر) برگزار شود که یک سال از تعهد باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا برای مبارزه با داعش، گروه تروریستی مستقر در عراق و سوریه می‌گذرد.

با این حال از زمان تعهد این سیاستمدار آمریکایی تاکنون افراطیون توانسته‌اند قسمت‌هایی از سوریه، عراق، لیبی و حتی یمن را اشغال کنند. علاوه بر آن این گروه توانسته متحدانی را در سراسر جهان دست و پا کند.

آمریکا سال گذشته ائتلافی را با همکاری بیش از 50 کشور تشکیل داد تا بتواند با خلافتی که در سال 2014 اعلام موجودیت کرده بود مبارزه کند.

به گفته دیپلمات‌های آمریکایی این نشست قرار است در حاشیه نشست عمومی مجمع سازمان ملل برگزار شود و طی آن رهبران جهان برنامه‌ جدیدی را برای کمپین مبارزه با داعش طراحی کنند.

اوباما سال گذشته میزبان نشست شورای امنیت بود که طی آن قطعنامه‌ای برای مبارزه با موج پیوستن مبارزان خارجی به داعش صادر شد. با این حال به گفته سازمان ملل از زمان این قطعنامه تعداد افراط گراهای خارجی که به داعش پیوسته‌اند دست کم به22 هزار تن رسیده و هیچ نشانه‌ای از مبارزه با این مسئله وجود ندارد.

انتهای پیام

کد N919655

وبگردی