آفتاب

ظریف وارد پاکستان شد

ظریف وارد پاکستان شد

ایرنا نوشت:

محمدجواد ظریف در سفر یک روزه خود به اسلام آباد علاوه بر دیدار با سرتاج عزیز همتای پاکستانی خود با محمد نواز شریف نخست وزیر این کشور نیز دیدار خواهد کرد.
دیدار با سردار ایاز صادق رییس مجلس ملی و رضا ربانی رییس مجلس سنای پاکستان از دیگر برنامه های وزیرامور خارجه در سفر یک روزه به اسلام آباد خواهد بود.
راههای گسترش روابط دوجانبه ، توافق هسته ای و رایزنی درخصوص تحولات منطقه ای از مهمترین محورهای گفتگوی ظریف با مقام های پاکستانی خواهد بود.
ظریف همچنین قرار است به همراه سرتاج عزیز همتای پاکستانی خود نشست مطبوعاتی مشترک برگزار کند.
وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در سفر منطقه ای خود پیش از سفر به اسلام آباد روزهای سه شنبه و چهارشنبه هفته جاری به بیروت و سپس به دمشق رفت.
وی قرار است عصر پنجشنبه اسلام آباد را به مقصد دهلی نو ترک کند.
سفر جاری ظریف به پاکستان سومین سفر وی به این کشور از زمان به دست گرفتن سکان هدایت دستگاه دیپلماسی در دولت تدبیر و امید است.
نخستین سفر ظریف به پاکستان 28 آذرماه سال 1392و برای شرکت در شانزدهمین نشست وزیران امورخارجه کشورهای اسلامی درحال توسعه (دی هشت) انجام شد که در حاشیه آن با سرتاج عزیز مشاور نخست وزیر پاکستان در امور خارجی و امنیت ملی نیز دیدار کرد.
وزیرامورخارجه ایران همچنین 19 فروردین ماه امسال و در اوج روزهای درخواست آل سعود از پاکستان برای ملحق شدن به جنگ علیه یمن به اسلام آباد سفر کرد و ضمن دیدار با سرتاج عزیز، بامحمد نواز شریف نخست وزیر و ژنرال راحیل شریف فرمانده ارتش این کشور نیز گفت و گو کرد.

5252

کد N919607

وبگردی