آفتاب

آتش‌بس در زبدانی برای 24 ساعت دیگر تمدید شد

آتش‌بس در زبدانی برای 24 ساعت دیگر تمدید شد

منابع خبری گزارش دادند که آتش‌بس 48 ساعته اعلام شده در زبدانی در حومه دمشق برای 24 ساعت دیگر تمدید شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)،‌ شبکه المیادین گزارش داد که آتش‌بس در زبدانی در حومه دمشق و الفوعه و کفریا در حومه ادلب برای 24 ساعت دیگر یعنی تا صبح شنبه تمدید شد.

پیشتر منابع آگاه اعلام کردند که تروریست‌های مخالف سوری و ارتش سوریه و حزب الله لبنان با آتش‌بس 48 ساعته در زبدانی و دو شهرک در استان ادلب سوریه موافقت کردند.

خبرگزاری رویترز به نقل از منابع آگاه اعلام کرده بود که آتش‌بس در شهر زبدانی سوریه و دو شهرک الفوعه و کفریا در استان ادلب از ساعت 6 امشب چهارشنبه به وقت محلی آغاز می‌شود.

رامی عبدالرحمن، مدیر دیده بان حقوق بشر سوریه نیز به خبرگزاری فرانسه گفت که آتش بس شامل زبدانی، الفوعه و کفریا می‌شود و احرار الشام و نیروهای محلی و حزب الله لبنان با این آتش‌بس موافقت کردند.

دو شهرک الفوعه و کفریا، شهرک‌های شیعی نشین در استان ادلب واقع در شمال غرب سوریه هستند و آخرین شهرک‌هایی هستند که همچنان تحت کنترل نظام سوریه در این استان هستند و تروریست‌های مخالف این دو شهرک را محاصره کردند.

عبدالرحمن اعلام کرد که مذاکرات برای عقب نشینی تروریست‌های مخالف از زبدانی و همچنین برداشتن محاصره از دو شهرک الفوعه و کفریا در حال انجام است.

انتهای پیام

کد N919323

وبگردی