آفتاب

نخست وزیر تایلند از احتمال انتصاب برادرش به ریاست ارتش خبر داد

نخست وزیر تایلند از احتمال انتصاب برادرش به ریاست ارتش خبر داد

رهبر خونتای نظامی حاکم بر تایلند اعلام کرد، ممکن است برادرش را به عنوان رئیس آتی ارتش این کشور که یکی از قدرتمندترین مقامها محسوب می شود منصوب کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، ژنرال پرایوت چان اوچا، رئیس خونتای نظامی حاکم بر تایلند که نخست وزیر این کشور است، ماه مه سال گذشته میلادی هنگامی که قدرت را از دولت منتخب این کشور که به گفته مخالفان فاسد بود، تصاحب کرد، ریاست ارتش را بر عهده داشت.

وی در اظهاراتی از مساله در نظر گرفتن پریچا چان اوچا، برادرش که در حال حاضر معاون رئیس ارتش است، به عنوان رئیس آتی این ارتش دفاع کرد.

قرار است وزارت دفاع تایلند تا چندی بعد کاندیدی توصیه شده خود برای این سمت را اعلام کند. این در حالی است که پریچا و معاون دیگر رئیس ارتش یعنی تیراچای ناکوانیچ، تنها کاندیداهای تصدی ریاست ارتش تایلند هستند.

پرایوت به خبرنگاران در بانکوک در پاسخ به سوالی در خصوص احتمال به ریاست رسیدن برادرش در ارتش گفت: چه مشکلی دارد که برادر کوچکتر من رئیس ارتش شود؟

این سمت در تایلند که در آن ارتش نقشی کلیدی در سیاست ایفا می کند نقشی محوری دارد.

پرایوت خاطر نشان کرد: چرا باید انتصاب وی آسیب در پی داشته باشد؟ او هیچ وقت از من تقاضای لطفی نکرده است. او با عملکرد خودش این راه را پیموده است.

وی همچنین گمانه زنی ها درباره وقوع یک ضد کودتا در شورش علیه انتصاب پریچا را رد کرد و گفت:‌من از ضد کودتا نمی ترسم. من خوشحالم که قدرت را واگذار می کنم.

انتظار می رود رئیس جدید ارتش تایلند پیش از پایان سپتامبر هنگامی که اودومدج سیتابوتر،‌رئیس در حال کناره گیری این ارتش قرار است بازنشسته شود اعلام شود.

انتهای پیام

کد N919274

وبگردی