آفتاب

آغاز فعالیت رسیمی واحد 3 نیروگاه هسته‌ای روستف

آغاز فعالیت رسیمی واحد 3 نیروگاه هسته‌ای روستف

بنا بر اعلام شرکت هسته‌ای روس اتم، تکمیل موفقیت‌آمیز تست‌های ایمنی و امنیت راکتور هسته‌ای 3 نیروگاه روستف به فعالیت آزمایشی این واحد خاتمه خواهد داد و به‌زودی این راکتور هسته‌ای فعالیت رسمی خود را آغاز خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از پایگاه خبری ورلد نوکلیر نیوز، الکساندر بالیف، رییس تیم مهندسی این پروژه در این باره‌، گفت: بر طبق قوانین نظارت بین‌المللی انجام آزمایش‌های نهایی پیش از آغاز فعالیت رسمی واحد 3 روستف حدود 15 روز طول خواهد کشید. این آزمایشات تعیین می‌کند که آیا تجهیزات اصلی می‌توانند در مواقع تحت فشار در هماهنگی کامل با سیستم اضطراری کار کنند.

او تأکید کرد که تاکنون مشکلی در این رابطه وجود نداشته است.

نیروگاه هسته‌ای روستف در فاصله 14 کیلومتری شهر ولگودنسک واقع شده است. سایت هسته‌ای روستف که البته با نام (ولگودنسک) نیز شناخته می‌شود دارای 4 راکتور 1000 مگاواتی آب تحت فشار (VVER) است.

ساخت واحدهای 1 و 2 نیروگاه روستف با سرعت آغاز شد اما در ادامه با مشکلاتی روبه‌رو شد که در نهایت فعالیت‌ جدی واحدهای 1 و 2 در سال‌های 2001 و 2010 آغاز شد.

واحد 3 این نیروگاه نیز 27 دسامبر سال جاری به شبکه تولید برق متصل شد و به گفته شرکت هسته‌ای روس اتم در اواسط جولای به ظرفیت 100 درصدی خود رسید.

بنابر اعلام شرکت روس اتم، مالک و گرداننده نیروگاه هسته‌ای روستف انتظار می‌رود فعالیت واحد 4 این نیروگاه در سال 2017 آغاز شود.

انتهای پیام

کد N919246

وبگردی