آفتاب

تلاش لیونی در کنست برای مهار سیاست‌های ضد آمریکایی نتانیاهو

تلاش لیونی در کنست برای مهار سیاست‌های ضد آمریکایی نتانیاهو

وزیر خارجه سابق رژیم صهیونیستی تشکیل فوری کمیسیون امنیت و روابط خارجی پارلمان این رژیم را با هدف بررسی ابعاد "جنگ رسانه‌ای نتانیاهو علیه باراک اوباما در محافل یهودی آمریکا،" خواستار شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از سایت العهد، تزیپی لیونی، وزیر خارجه سابق رژیم صهیونیستی و عضو فعلی کنست (پارلمان این رژیم) در نامه‌ای به رئیس کمیسیون امنیت و روابط خارجی گفت: اقدامات بنیامین نتانیاهو (نخست وزیر اسرائیل) پیامدهای خطراکی برای روابط تل آویو-واشنگتن داشته است.

لیونی با اشاره به اینکه کمیسیون امنیت و روابط خارجی کنست براین باور است که این آخرین پیامدهای اقدامات نتانیاهو نخواهد بود بر لزوم توسعه ائتلاف تاریخی میان تل آویو و واشنگتن و نه آسیب زدن به این روابط تاکید کرد.

وزیر خارجه سابق این رژیم افزود: کمیته مذکور باید به جای اقدامات ضد آمریکایی، گزینه‌های موجود را بررسی و با همکاری آمریکا توان نظامی و امنیتی اسرائیل را برای مقابله با مرحله بعد از توافق هسته‌ای با ایران ارتقا دهد.

همچنین لیونی تاکیدکرد که به جای سرزنش آمریکا باید ابعاد مختلف آمادگی‌ برای مواجهه با برنامه هسته‌ای ایران در صورت تحقق ابعاد "منفی" توافق هسته‌ای، بررسی شود و با همکاری آمریکا برای مقابله با آن اقدام کرد.

انتهای پیام

کد N918904

وبگردی