آفتاب

آسانژ از اتهاماتش تبرئه می‌شود

آسانژ از اتهاماتش تبرئه می‌شود

جولیان آسانژ با منقضی شدن اتهامات جنسی مطرح شده در سوئد علیه وی طی چند روز آینده از این اتهامات تبرئه خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، به نقل از روزنامه دیلی تلگراف، سه فقره جرم تجاوز جنسی که در سوئد علیه جولیان آسانژ بنیانگذار وبسایت افشاگر ویکی لیکس مطرح شده با توجه به این که وی مدتی طولانی در انگلیس در مخفی گاهش اقامت داشته و به دلیل استرداد نشدن او به سوئد، چند روز آینده با پایان مهلت پنج ساله برای رسیدگی به آنها منقضی خواهد شد و وی از این اتهامات تبرئه خواهد شد.

بیش از سه سال است که بنیانگذار ویکی لیکس به دنبال پناهنده شدن در سفارت اکوادور در لندن بوده و این مساله حدود 12 میلیون پوند هزینه به مالیات دهندگان انگلیسی تحمیل کرده است.

آسانژ از استرداد به سوئد که وی را در خصوص چند اتهام شامل تجاوز جنسی تحت تعقیب قرار داده، فرار کرده است.

به نوشته روزنامه دیلی تلگراف در عرض یک هفته آینده سه فقره از چهار فقره اتهام مطرح شده ای که آسانژ با آنها روبرو شده با پایان مهلت انقضای پنج ساله ای که بر اساس قوانین سوئد برای رسیدگی به آنها وجود دارد، منقضی خواهند شد.

دادستانهای سوئدی به نشریه تایمز انگلیس گفتند، در نتیجه این مساله آسانژ 44 ساله از این اتهامات تبرئه خواهد شد.

آسانژ که اتهامات جنسی علیه خود را رد کرده نگران است که نهایتا به آمریکا مسترد شود و در این کشور با اتهامات مربوط به افشای اسناد حساس آمریکا روبرو شود.

هوگو سوایر، یک مقام ارشد وزارت امور خارجه انگلیس به تایمز گفت: وضعیت به وجود آمده در ارتباط با آسانژ شدیدا هزینه بر و ناراحت کننده است.

انتهای پیام

کد N918843

وبگردی