آفتاب

جامعه روحانیت مبارز، لیستش را برای انتخابات خبرگان بسته است

جامعه روحانیت مبارز، لیستش را برای انتخابات خبرگان بسته است

عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز با بیان اینکه اصولگرایان به وحدت کلی رسیده اند، خبر از بسته شدن لیست اصولگرایان برای انتخابات خبرگان رهبری داد.

به گزارش مهر، حجت‌الاسلام حسین ابراهیمی سه‌شنبه شب در نشست خبری با خبرنگاران در بیرجند بابیان اینکه در راستای همگرایی اصولگرایان مدت یک سال است که جلسات متعددی در تهران و استان‌ها برای برگزار می‌شود، عنوان کرد: همه جریانات اصولگرا یک هدف، یک مسیر، یک‌کلام و یک تصمیم را دنبال می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه تاکنون اصولگرایان به وحدت کلی رسیده‌اند، گفت: همگرایی مبحثی است که تنها برای انتخابات به وجود نیامده است؛ بلکه به توصیه مقام معظم رهبری که فرمودند «نیروهای دلسوز و انقلابی پراکنده و سرخورده نشوند و احساس یاس نکنند» تلاش کردیم تا نیروهای دلسوز انقلاب را به هم مرتبط کنیم و این نشست‌ها آن‌ها را به آینده امیدوار می‌کند.

وی با اشاره به اینکه مسئله انتخابات در جای دیگر و با سازوکار دیگر و برنامه‌ریزی مرتبط به خودش ساماندهی می‌شود، تصریح کرد: در حال حاضر در رابطه با انتخابات خبرگان رهبری ساماندهی لازم صورت گرفته است.

وی بیان داشت: برای انتخابات خبرگان رهبری لیست‌ها بسته‌شده و در استان‌ها هم کاندیداها تا حدودی مشخص‌شده‌اند.

وی بابیان اینکه برای انتخابات مجلس در حال تمهید و سازوکارهای لازم ساماندهی هستیم، ادامه داد: به این منظور افرادی از جریانات مختلف اصولگرا حضور پیدا می‌کنند تا بتوانیم سازوکاری که پاسخگو باشد را بر اساس ملاک‌ها و معیارها تعیین کنیم و مصادیق آن در آینده مشخص می شود.

وی با اشاره به سفر رئیس شورای مرکزی همگرایی به ۲۹ استان کشور گفت: در استان‌ها استقبال خوبی از ایشان شده و همه جریانات اصولگرایی حضورداشته‌اند و این بیانگر این است که اصولگرایان بنا را بر وحدت و انسجام و یکپارچگی گذاشته‌اند.

وی عنوان کرد: در تهران وحدت و انسجام اصولگرایان محقق شده و جریان‌های اصولگرا در جلسات متعددی که سران گروه‌ها حضور پیداکرده‌اند توافق کامل برای همگرایی دارند.

عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز ادامه داد: به‌تبع در استان‌ها هم بر اساس تصمیماتی که در مرکز گرفته می‌شود تابع تصمیمات خواهند بود.

وی با اشاره به برگزاری جلسات متعدد بین سه جریان «ایثارگران و رهپویان»، «پایداری» و «موتلفه» گفت: این‌ها مدت‌هاست که جلسه برگزار می‌کنند و گزارش این جلسات را به شورای همگرایی داده‌اند که نتایج امیدوارکننده است و هر سه جریان اعلام کرده‌اند در اصل همگرایی مشکلی دارند.

ابراهیمی عنوان کرد: البته اصولگرایی منحصر به سه جریان نیست اما اصل همگرایی بین این سه جریان فعلاً تحقق پیداکرده است.

عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز با بیان اینکه هیچ دغدغه ای در همگرایی بین اصولگرایان وجود ندارد، گفت: در سازوکار انتخابات باید بینیم که این‌ها چقدر باهم خواهند بود و اگر حرف‌وحدیثی باشد در تعیین مصداق خواهد بود.

حجت الاسلام ابراهیمی در ادامه در خصوص فعالیت محمود احمدی‌نژاد برای انتخابات پیش رو بیان داشت: احمدی‌نژاد با اصولگرایان ظاهراً همراهی ندارند.

وی با بیان اینکه احمدی نژاد جلساتی جدا از اصولگرایان دارد، تصریح کرد: افرادی هستند که هم در جلسات احمدی‌نژاد شرکت می‌کنند و هم در جلسات همگرایی؛ اما احمدی نژاد فعلاً کارش را مستقل دنبال می‌کند.

عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز افزود: باید دید که احمدی‌نژاد درنهایت می‌خواهد چه کند و منتظر اعلام موضع وی هستیم.

وی در خصوص رأی جامعه روحانیت برای انتخابات مجلس خبرگان رهبری در استان خراسان جنوبی گفت: در خراسان جنوبی تاکنون تصمیم جامعه روحانیت اتفاق‌نظر برای آقای رئیسی است و از طرف جامعه روحانیت برای انتخابات خبرگان کسی دیگر معرفی نخواهد شد.

عضو جامعه روحانیت مبارز بیان داشت: برای انتخابات مجلس هنوز هیچ تصمیم و اتفاق‌نظری برای فردی خاص در استان‌ها گرفته نشده است.
29213

 

کد N918693

وبگردی