آفتاب

مردی مقابل سفارت ژاپن در سئول خودسوزی کرد

مردی مقابل سفارت ژاپن در سئول خودسوزی کرد

مردی در اعتراض به عدم عذرخواهی ژاپن از جنایات جنگی که در طول جنگ جهانی دوم مرتکب شده، مقابل سفارت این کشور در کره جنوبی خودسوزی کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از یونهاپ نیوز، مردی مقابل سفارت ژاپن واقع در «سئول» پایتخت کره جنوبی دست به خودسوزی زد. این اقدام به هنگام برگزاری تجمع اعتراض آمیز با هدف واداشتن دولت توکیو به عذرخواهی از ارتکاب جنایات جنگی در طول جنگ جهانی دوم صورت گرفت.  

ارتش ژاپن در زمان اشغال شبه جزیره کره تعداد کثیری از زنان این کشور را به بردگی جنسی وادار کرد.  

مردی که اقدام به خودسوزی کرد ۸۱ سال سن داشته و اطلاع دقیقی از وضعیت وی در دست نیست.

به گفته سئول، دولت توکیو آن طور که شایسته است به  دلیل رفتارهای امپریالیستی خود از مردم کره جنوبی عذرخواهی نکرده است. پرونده سوء استفاده جنسی از زنان کره ای به یکی از اصلی ترین مسائل مورد اختلاف بین کره جنوبی و ژاپن تبدیل شده تا آنجا که «پارک گئون های» رئیس جمهور کره جنوبی هرگونه دیدار دیپلماتیک با «شینزو آبه» نخست وزیر ژاپن را مشروط به عذرخواهی کامل دولت توکیو از مردم کشورش دانسته است.

ناگفته نماند که آبه قرار است جمعه این هفته به مناسبت ۷۰ امین سالگرد پایان جنگ جهانی دوم بیانیه ای را صادر کند که مدت ها بر سر نحوه تنظیم آن اختلاف نظر وجود داشت چرا که کشورهایی نظیر چین و کره جنوبی خواستار آن هستند که وی در سخنان خود به صراحت از کلمه «عذر خواهی» استفاده کند حال آنکه اخبار منتشر شده درباره پیشنویس ارایه شده از این بیانیه بسیار ضد و نقیض است و درباره استفاده از کلمه «عذر خواهی» اطمینان کامل وجود ندارد.

کد N918560

وبگردی