آفتاب

جان کری: هکرهای روسی و چینی ایمیل‌هایم را هک کرده‌اند

جان کری: هکرهای روسی و چینی ایمیل‌هایم را هک کرده‌اند

شبکه خبری سی‌.بی‌.اس آمریکا گزارش داد، وزیر خارجه این کشور معتقد است سرویس‌های اطلاعاتی روسیه و چین ایمیل‌های شخصی‌اش را هک می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری ایتارتاس، جان کری، وزیر خارجه آمریکا در مصاحبه‌ای با سی.بی.اس در پاسخ به این سوال که آیا روسیه و چین مکالماتش را شنود کرده و ایمیل‌های شخصی‌اش را هک می‌کنند، گفت: احتمال این کار بسیار زیاد است. ما می‌دانیم که سرویس‌های اطلاعاتی چین و روسیه ایمیل‌ها و مکالمات تعداد زیادی از آمریکایی‌ها را در چند روز گذشته مورد حملات سایبری خود قرار داده‌اند به همین دلیل من با دقت و احتیاط فراوان مطالبم را ارسال می‌کنم.

براساس گزارش‌های قبلی رسانه‌های آمریکا، ایمیل ستاد مشترک پنتاگون ماه گذشته میلادی هک شد و مقام‌های آمریکایی به این مشکوک هستند که روسیه در این حملات هکری دست داشته باشد. یک ماه قبل‌تر هم دفتر منابع انسانی پنتاگون مورد حمله هکری قرار گرفت و مقام‌های واشنگتن مدعی شدند که هکرهای چین عامل این اقدام هستند. ایالات متحده در سال جاری میلادی تلاش‌های خود را برای حفاظت از حریم خصوصی اینترنت شهروندانش افزایش داده است.

اوایل ژوئن 2015، باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا لایحه‌ای را امضا کرد که جمع‌آوری گسترده اطلاعات از ارتباطات الکترونیک آمریکایی‌ها را منع می‌کند. این لایحه با 62 رای مثبت و 32 رای منفی در سنای آمریکا و در سوم ژوئن مورد تایید قرار گرفت در مه نیز مجلس نمایندگان آمریکا این لایحه را تصویب کرد.

جان کری همچنین گفت که امنیت فضای مجازی در دیدار میان اوباما و شی جینپینگ در سپتامبر 2015 در واشنگتن به بحث گذاشته می‌شود.

انتهای پیام

کد N918481

وبگردی