آفتاب

تظاهرات گسترده یمنی‌ها علیه تجاوزات عربستان/ "انصارالله قدرت پاسخگویی را دارد"

تظاهرات گسترده یمنی‌ها علیه تجاوزات عربستان/ "انصارالله قدرت پاسخگویی را دارد"

مردم یمن با برگزاری تظاهرات گسترده در صنعاء، بار دیگر مخالفت خود را با ادامه تجاوزات عربستان به این کشور و سکوت جامعه بین‌المللی در قبال جنایت‌های عربستان اعلام کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری یمنی سبأ، شرکت‌کنندگان در این تظاهرات با حمل پرچم‌های یمن و پلاکاردهایی ادامه تجاوز ظالمانه عربستان به یمن و جنایت‌های ائتلاف سعودی علیه مردم این کشور را محکوم کردند.

شرکت‌کنندگان ضمن سر دادن شعارهایی در مخالفت با تجاوز عربستان به یمن، از سکوت جامعه جهانی در مقابل جنایت‌های ائتلاف سعودی ابراز تعجب کردند.

تظاهرکنندگان یمنی اعلام کردند که عبدالملک حوثی، رهبر جنبش انصارالله یمن قدرت آن را دارد که گزینه‌های استراتژیک خود را در پاسخ به توطئه‌های کشورهای عضو ائتلاف سعودی اجرایی کند.

یمنی‌ها همچنین اعلام کردند که هدفشان از برگزاری این تظاهرات این است که به جهان اعلام کنند با تجاوز و طرح‌های استعماری عربستان علیه یمن مخالف هستند و همواره با ایمان و عقل و دریافت خود در برابر حملات وحشیانه ائتلاف سعودی پایدار می‌مانند.

در بیانیه‌ای که در پایان این تظاهرات صادر شد، آمده است: عربستان مرتکب وحشیانه‌ترین جنایت‌ها علیه مردم شجاع یمن شده است. عربستان از طریق ادامه بمباران هوایی و دریایی و محاصره ظالمانه مناطق یمن، موجب وخیم‌تر شدن اوضاع انسانی شده است و تلاش می‌کند پایداری مردم یمن را به چالش بکشد.

در این بیانیه آمده است به هیچ‌وجه نمی‌توان این تجاوز وحشیانه را توجیه کرد و مردم یمن هرگز در مقابل این تجاوز ساکت نخواهند نشست و هر طرفی که این تجاوز را تایید کند به منزله آن است که در جنایت‌ها علیه مردم یمن شریک است و باید مجازات شود.

تظاهرکنندگان یمنی بر لزوم انجام تحقیقات بین‌المللی درخصوص جنایت‌های عربستان و حامیان و مزدوران این کشور و حق یمنی‌ها در پاسخ به حملات عربستان تاکید کردند.

آنها همچنین از تمامی طرف‌های سیاسی یمنی خواستند خلأ قانونی در هیات‌ها و نهادهای کشور از جمله نهاد ریاست‌جمهوری و دولت را پر کنند.

انتهای پیام

کد N918312

وبگردی