آفتاب
جب بوش:

اوباما و کلینتون مسئول وضعیت فعلی عراق و رشد داعش هستند

اوباما و کلینتون مسئول وضعیت فعلی عراق و رشد داعش هستند

یکی از نامزدهای حزب جمهوریخواه آمریکا برای تصدی پست ریاست جمهوری این کشور در اظهاراتی، «باراک اوباما» و «هیلاری کلینتون» را مسئول وضعیت فعلی عراق و پیدایش و رشد داعش دانست.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از نیویورک تایمز، جنگ عراق که در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۰۴ و ۲۰۰۸ آمریکا تبدیل به موضوعی کلیدی شده بود بار دیگر در انتخابات ۲۰۱۶ نمود پیدا کرده اما اینبار سخن این نیست که آیا آمریکا باید وارد این جنگ می شد یا نه بلکه صحبت درباره اقدام «باراک اوباما» رئیس جمهور آمریکا، در نحوه پایان دادن به حضور نظامیان آمریکایی در عراق است. 

در همین رابطه «جب بوش» یکی از نامزدهای جمهوریخواه آمریکا برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶، با حمله به اوباما و «هیلاری کلینتون» اصلی ترین نامزد حزب دموکرات برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ و وزیر خارجه سابق ایالات متحده، از آنها به دلیل نحوه مدیرت جنگ عراق و مبارزه با تروریسم انتقاد کرد. 

جب بووش که بردار و پدرش پیش از او جزو روسای جمهور آمریکا بوده اند در این رابطه گفت: اوباما و کلینتون خروج زودهنگام نظامیان آمریکایی از عراق را رهبری کردند و بدین ترتیب زمینه را برای ایجاد بجران در عراق و رشد گروهی همچون داعش فراهم نمودند.  

به گفته جب بوش، خروج نظامیان آمریکایی از عراق یک اشتباه کشنده بود. 

کد N918307

وبگردی