آفتاب
ظریف در بیروت:

توافق هسته‌ای در خدمت ثبات و پیشرفت منطقه است

توافق هسته‌ای در خدمت ثبات و پیشرفت منطقه است

وزیر امور خارجه کشورمان گفت: ایران با تکیه بر رویکرد گفتگو یکی از بحران‌های پیچیده جهانی را حل کرد و اکنون نتایج آن می‌تواند در خدمت ثبات و پیشرفت منطقه قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری صداو سیما، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان که به بیروت سفر کرده است در دیدار نخست‌ وزیر لبنان در بیروت تاکید کرد: گفتگو بر اساس رفع نگرانی و توجه به خواست همه طرف‌های داخلی، راه‌حل مشکلات این کشور است.

وزیر امور خارجه کشورمان  افزود: همکاری بین همه گروه‌های لبنانی می‌تواند زمینه‌ساز پیشرفت مردم این کشور و منطقه باشد و ایران در این‌ باره از هیچ کمکی فروگذاری نمی‌کند.

وی در ادامه به نتایج مذاکرات هسته ای اشاره کرد و افزود: ایران با تکیه بر رویکرد گفتگو یکی از بحران‌های پیچیده جهانی را حل کرد و اکنون نتایج آن می‌تواند در خدمت ثبات و پیشرفت منطقه قرار گیرد.

نخست وزیر لبنان هم در این دیدار ضمن تاکید بر تقویت نقش مقاومت در همه جوانب معنوی، اجتماعی و سیاسی لبنان، گفت: معتقدیم تفاهم و توافق راه حل نجات لبنان از بحران است.

تمام سلام در ادامه تصریح کرد: لبنان باوجود تفاوت دیدگاه‌های داخلی در برخی از مسائل، همواره برای تقویت مناسبات خود با ایران گام برداشته است و آمادگی داریم در روابط دو کشور صفحه جدیدی بگشاییم.

همچنین منابع لبنانی از دیدار طولانی ظریف با سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان خبر دادند. در این دیدار معاون عربی آفریقایی وزیر خارجه کشورمان و سفیر ایران در لبنان نیز حضور داشتند.

وزیر امور خارجه کشورمان امروز در ادامه دیدارهایش در بیروت با نبیه بری رییس مجلس، جبران باسیل وزیر امور خارجه و نیز شخصیت‌های فلسطینی مقیم لبنان دیدار می‌کند.

ظریف پس از برگزاری کنفرانس خبری با همتای لبنانی خود عازم دمشق خواهد شد.

سفر به پاکستان و هند از دیگر برنامه‌های وزیر امور خارجه کشورمان در دور دوم سفرهای منطقه‌ای پس از پایان مذاکرات هسته‌ای وین است.

وی در دور اول سفرهایش به عراق، کویت و قطر رفته بود.

کد N918289

وبگردی