آفتاب
«سلیم الجبوری»:

مرجعیت دینی عراق در برقراری ثبات و از بین بردن اختلافات نقش دارد

مرجعیت دینی عراق در برقراری ثبات و از بین بردن اختلافات نقش دارد

رئیس پارلمان عراق در سخنانی از مرجعیت دینی این کشور تمجید و اعلام کرد: مرجعیت دینی عراق در برقراری ثبات و از بین بردن اختلافات نقش دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، «سلیم الجبوری» رئیس پارلمان عراق، درباره اصلاحات اخیر دولت این کشور که به درخواست مرجعیت دینی عراق صورت گرفت اظهار داشت: مرجعیت دینی در برقراری ثبات دولت و از بین بردن شکاف ها و اختلافات میان عراقی ها نقش دارد.

وی با بیان این افزود: طبعا گروه هایی وجود دارند که مخالف عملیات اصلاح هستند. وزیران کابینه، مسئولان و نمایندگان پارلمان عراق پیگیر و ناظر اصلاحات هستند و این به بقای اعتماد در موسسات و نهادها کمک می کند.

رئیس پارلمان عراق گفت: توافق سیاسی موضوع مهمی است که در جریان رای گیری درباره اصلاحات پیشنهادی دولت حاصل شد. پارلمان عراق پیشنهاداتی را مطرح خواهد کرد که تعیین زمان دوره ریاست جمهوری از جمله آنها خواهد بود.

سلیم الجبوری همچنین عنوان کرد: لوایحی درباره نفت و دادگستری ارائه خواهد شد و پارلمان عراق آنها را مورد بررسی قرار خواهد داد.

خاطرنشان می شود حیدر العبادی چند روز پیش پیشنهاد کرد که شمار محافظان مقامات و مسئولان عراق کاهش یابد و سمت معاونان ریاست جمهوری و نخست وزیری حذف شود. این تصمیمات که در چارچوب کاهش هزینه های دولت عراق اتخاذ شد به اتفاق آراء از سوی کابینه عراق تصویب شد.

کد N918212

وبگردی