آفتاب

حمایت ۳۶ ژنرال بازنشسته آمریکایی از توافق هسته ای ایران

حمایت ۳۶ ژنرال بازنشسته آمریکایی از توافق هسته ای ایران

پس از حمایت ۲۹ شخصیت علمی آمریکایی از توافق هسته ای ایران، ۳۶ نفر از ژنرال های بازنشسته ارتش ایالات متحده نیز با انتشار نامه ای از این توافق حمایت کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از واشنگتن پست، ۳۶ نفر از ژنرال ها و دریاداران بازنشسته ارتش آمریکا با انتشار نامه ای سرگشاده ضمن حمایت از توافق هسته ای ایران از کنگره ایالات متحده خواستند تا دست از مخالفت با این توافق برداشته و از رد آن خودداری کند. 

نکته جالب در مورد امضا کننددگان این نامه آن است که در میان آنها شخصیت های یهودی نیز دیده می شود برای مثال «هارلد رابینسون» از فرماندهان بازنشسته نیروی دریای آمریکا که از رابی های یهودی نیز محسوب می شود با امضای این نامه اعلام کرد: دلیل حمایت من از توافق هسته ای ایران آن است که بگوبم آن دسته از دوست داران اسرائیل که در آمریکا زندگی می کنند در مورد توافق هسته ای ایران یک صدا نبوده و از یک نظر پیروی نمی کنند. 

این وضعیت در حالی است که شب گذشته «جان کری» وزیر امور خارجه آمریکا، در اظهاراتی از مخالفان توافق هسته ای ایران انتقاد کرده و گفت: همپیمانان ما به ما نگاه کرده و اگر ما این توافق را رد کنیم به ما خواهند خندید آنگاه چگونه ممکن است ما از آنها بخواهیم تا تحریم های شدیدتری را علیه ایران به اجرا بگذارند. 

کد N918198

وبگردی