آفتاب
افخم خبر داد:

طرح جدید ایران برای حل بحران سوریه ؛ محور سفر منطقه‌ای ظریف

طرح جدید ایران برای حل بحران سوریه ؛ محور سفر منطقه‌ای ظریف

سخنگوی وزارت امور خارجه با اعلام خبر آغاز دور دوم سفر محمدجواد ظریف به منطقه خاورمیانه طرح جديد ايران براي كمك به حل مشكل سوريه و نتایج مذکرات هسته ای را از محورهای مورد مذاکره در این سفر نام برد.

به گزارش خبرگزاری مهر، مرضیه افخم سخنگوی وزارت امور خارجه در گفتگو با خبرنگار اﻥ گفت : دور دوم سفر ظریف امروز با سفر به بیروت آغاز شد و موضوعات مختلف دوجانبه و تحولات منطقه ای و بحران تروریسم و افراطیگری از محورهای مورد  مذاكره می باشد ؛ همچنين  طرح جديد ايران براي كمك به حل مشكل سوريه و همچنین ابعاد و آثار نتایج مذکرات هسته ای دراين سفرها مورد گفتگو قرار می گیرد.

مرضيه افخم با اشاره به ديدگاه ايران براي حل مشكل سوريه اظهارداشت : سیاست ج.ا.ایران در خصوص بحران سوریه از آغاز بر سه اصل منطقي استوار بوده است ؛  احترام به حق مشروع ملت سوریه برای اصلاح و تعیین سرنوشت خود٬  مخالفت با مداخله بیگانگان که بابت سیاست های مستقل دولت سوریه و حمایت از مقاومت در صدد تسویه حساب با این کشور هستند و مخالفت با استفاده از تروریسم جهت تحقق اهداف سیاسی.

سخنگوي وزارت خارجه اضافه کرد :طرح چهار ماده ای ايران جهت کمک به حل بحران سوریه  هم در  چارچوب اصولی که ذکر شد تهیه و در حال روزامد شدن است که پس از مشورت و رایزنی با دولت سوریه و سایر بازیگران موثر ارائه خواهد شد. سخنگوي وزارت امورخارجه تصريح کرد :جمهوری اسلامی ایران  از ابتدای بحران بر این باور بوده  که بحران سوریه راه حل نظامی ندارد و می بایست بر اساس راه حل سیاسی  وديپلماتيك مبتني بر گفتگو و توافق خاتمه یابد.

کد N918106

وبگردی