آفتاب

سخنگوی کری: توافق با ایران فقط درباره موضوع هسته‌ای است

سخنگوی کری: توافق با ایران فقط درباره موضوع هسته‌ای است

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا با وجود تاکید همیشگی ایران بر ماهیت صلح‌آمیز برنامه هسته‌ای مدعی شد: هدف از توافق با ایران تنها جلوگیری از دستیابی ایران به ظرفیت تولید سلاح هسته‌ای است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) جان کربی، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در نشست خبری روز دوشنبه خود در پاسخ به سوالی درباره اینکه توافق هسته‌ای ایران و گروه 1+5‌ ارتباطی با تحرکات سیاسی اخیر برای حل بحران سوریه دارد یا خیر، به تکرار ادعای بی‌اساس غرب مبنی بر تلاش ایران برای دستیابی به ظرفیت تولید سلاح هسته‌ای پرداخت و گفت: این مسأله هیچ ارتباطی با توافق هسته‌ای با ایران ندارد. هدف این توافق تنها یک چیز بود، ممانعت از دستیابی ایران به ظرفیت تولید یک سلاح هسته‌ای. تاکید می‌کنم که ارتباطی میان این دو وجود ندارد.

وی همچنین درباره طرح صلح ایران در خصوص بحران سوریه که قرار است در روزهای آینده به سازمان ملل ارائه شود گفت که درباره آن اطلاعی ندارد و برای این موضوع باید به سازمان ملل مراجعه شود.

این سخنگوی وزارت امورخارجه آمریکا در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا واشنگتن نگران نیست که منابع مالی حاصل از رفع تحریم های ایران صرف حمایت از گروه هایی که آمریکا تروریست می‌خواند شود، بیان کرد: ما نگرانی‌هایی درباره عملکرد منطقه ای ایران داریم و هیچکس در دولت آمریکا نسبت به این مسأله چشم پوشی ندارد.

کربی علاوه بر این درباره دادگاه جیسون رضائیان گفت: ما گزارشاتی را از این دادگاه دریافت کرده‌ایم و همچنان خواهان آزادی فوری رضائیان و دیگر شهروندان آمریکایی بازداشت شده در ایران هستیم و از ایران می‌خواهیم که برای یافتن رابرت لوینسون با ما همکاری کند.

به گزارش ایسنا، رابرت لوینسون مامور سابق سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) است که مقامات آمریکایی سال‌ها ادعا می‌کردند مامور بازنشسته اف‌بی‌آی است.

این در حالی است که ایران در پی این ادعای واشنگتن آن را قویا رد و اعلام کرده است اطلاعی از وضعیت وی ندارد.

انتهای پیام

کد N917941

وبگردی