آفتاب
پس از یک مذاکرات فشرده؛

اروپا با اعطای تسهیلات مالی به آتن موافقت کرد

اروپا با اعطای تسهیلات مالی به آتن موافقت کرد

مذاکرات فشرده بین یونان و وام دهندگان اروپایی سرانجام با توافق طرفین برای اعطای بسته کمک های مالی چند میلیارد دلاری به دولت آتن پایان یافت.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از یو اس ای تودی، وام دهندگان اروپایی امروز سه شنبه پس از پشت سر گذاشتن مذاکرات نفس گیر با یونان  که تمام دیشب به طول انجامید سرانجام با اعطای بسته کمک های مالی به ارزش چندین میلیارد دلار به دولت آتن، موافقت کردند.

به گفته یکی از مقامات رسمی وزارت دارایی یونان، توافق کلی حاصل شده و طرفین در حال حاضر مشغول حل برخی جزئیات کم اهمیت هستند.

مقدار دقیق کمک های مالی که قرار است به دولت آتن اعطا شود هنوز مشخص نیست اما انتظار می رود که این مبلغ رقمی معادل ۸۶ میلیارد یورو و یا به عبارتی ۹۴.۷۵ میلیارد دلار آمریکا باشد.

قرار است توافق به دست آمده بین آتن و وام دهندگان اروپایی در روز چهارشنبه یا پنجشنبه هفته جاری به تصویب پارلمان یونان نیز برسد. پس از آن در روز جمعه وزرای امور خارجه کشورهای عضو منطقه یورو توافق به دست آمده را بررسی کرده و مورد تایید نهایی قرار خواهند داد.

به این ترتیب راه برای پرداخت قسط ۳.۴ میلیارد دلاری یونان که موعد سررسید آن ۲۰ ام ماه میلادی آگوست است هموار خواهد شد. یونان از سال ۲۰۱۰ به این سو ۲۶۵ میلیارد دلار از اتحادیه اروپا، صندوق بین المللی پول و بانک مرکزی اروپا وام گرفته است.

اعطای این بسته مالی پایان بخش گفتگوهای تلخی بود که طی ماه های اخیر بین دولت آتن ودیگر کشورهای اروپایی در گرفت و یونان را تا مرز خروج از منطقه اقتصادی یورو پیش برد.

کد N917873

وبگردی