آفتاب
در آستانه برگزاری جلسه امروز پارلمان؛

العبادی: پارلمان بسته اصلاحات پیشنهادی را دستکاری نکند

العبادی: پارلمان بسته اصلاحات پیشنهادی را دستکاری نکند

در حالی که پارلمان عراق امروز بسته اصلاحات العبادی را بررسی می‌کند، نخست‌وزیر عراق ضمن درخواست از پارلمان این کشور برای عدم دستکاری سند اصلاحات پیشنهادی دولت اعلام کرد: سمت‌های معاونان سه قوه یکی از موضوعات پرونده فساد است که پارلمان باید تصمیمات ریشه‌ای درباره آن اتخاذ کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه خبری شفق‌نیوز، حیدر العبادی، نخست‌وزیر عراق اعلام کرد که دولتش می‌خواهد اصلاحات پیشنهادی خود را در تمامی بخش‌های دولتی به اجرا دربیاورد.

وی گفت: ما گزینه‌ای جز پاسخ دادن به خواسته تظاهرکنندگان و مرجع دینی نداریم.

العبادی در دیدارش با فخری کریم، یکی از خبرنگاران عراقی بر جدیت دولت بر اجرای اصلاحات در همه بخش‌ها تاکید و اعلام کرد: اتخاذ اقدامات برای تامین خواسته‌های تظاهرکنندگان و خدمات ضروری و ممانعت از هدر رفتن بیت‌المال با اتکا به قانون اساسی و انجام اصلاحات پیش از هر چیز دیگری ممکن است.

العبادی در ادامه از سلیم جبوری، رئیس پارلمان عراق خواست که در سند اصلاحات پیشنهادی دولت و پاراگراف‌ها و عبارات آن دست نبرده و مسوولیت خود را در رد یا پذیرش این سند بر عهده بگیرد.

سلیم جبوری روز دوشنبه اعلام کرد که اصلاحات پیشنهادی العبادی برای رای‌گیری در جلسه امروز (سه‌شنبه) پارلمان مطرح خواهد شد و پارلمان دو جلسه را درباره اصلاحات دولتی و پارلمانی برگزار خواهد کرد.

کابینه عراق نیز جلسه خود درباره اصلاحات پیشنهادی را به روز پنجشنبه موکول کرد.

از سوی دیگر، صالح مطلق معاون نخست‌وزیر عراق اعلام کرد، پرونده فساد اداری جزء اولین پرونده‌های مورد بررسی از لحاظ قضایی است.

انتهای پیام

کد N917834

وبگردی