آفتاب
براساس نتایج یک نظرسنجی در آمریکا،

ایرانی‌ها در برجام بیشتر به دست آورده‌اند

ایرانی‌ها در برجام بیشتر به دست آورده‌اند

نتایج یک نظرسنجی جدید در آمریکا نشان می‌دهد مردم این کشور معتقدند که ایران در برجام امتیازات بیشتری بدست آورده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته نشریه پولتیکو، دانشگاه مون موث آمریکا اخیرا یک نظرسنجی درباره برنامه جامع اقدام مشترک (برجام)، توافقی که اواسط ماه ژوئیه میان ایران و گروه 1+5 حاصل شده است انجام داده و در آن از مردم این کشور پرسیده است که ایران با آمریکا، کدامیک نتیجه بهتری از مذاکرات هسته‌ای گرفته‌اند؟ در پاسخ به این پرسش 41 درصد گفته‌اند ایرانی‌ها امتیازات بیشتری بدست آورده‌اند، در حالیکه تنها 14 درصد از آن‌ها تائید کرده‌اند آمریکا در مقایسه با ایران منافع بیشتری کسب کرده است.

نتایج این نظرسنجی نشان می‌دهد دو سوم جمهوری خواهان معتقدند که ایران بیش از‌ آمریکا امتیاز به دست آورده است و تقریبا 23 درصد از مردم آمریکا بر این باورند که تهران و واشنگتن در پایان مذاکرات هسته‌ای به دستاوردهای برابر رسیده اند.

بر اساس این نظرسنجی، بسیاری از آمریکایی‌ها هنوز نمی‌دانند که کنگره باید برجام را تائید یا رد کند و دراین باره مطمئن نیستند.

پاتریک مویری، رئیس بخش نظرسنجی‌ها در این دانشگاه گفت: عموم مردم هنوز متقاعد نشده‌اند که کنگره باید با توافق هسته‌ای مخالفت کند اما آن‌ها نمی‌توانند این مسأله را که ایران در اینجا دست بالاتر را دارد بپذیرند.

به نوشته پولتیکو، این نظرسنجی از 30 ژوئیه تا 2 اوت با شرکت افرادی از سراسر آمریکا انجام شده است.

کنگره آمریکا قرار است در ماه سپتامبر در خصوص برجام رای گیری کند.

انتهای پیام

کد N917811

وبگردی