آفتاب
یک نماینده پیشین مجلس:

اخبار فعالیتهای انتخاباتی، تحت‌الشعاع مذاکرات هسته‌ای قرار گرفته است

اخبار فعالیتهای انتخاباتی، تحت‌الشعاع مذاکرات هسته‌ای قرار گرفته است

یک نماینده پیشین مجلس می گوید فعالیت‌های درون‌گروهی جناح‌ها برای انتخابات مجلس مدتهاست که آغاز شده است، اما اخبار مربوط به آن تحت‌الشعاع بحث مذاکرات هسته‌ای قرار گرفته و چندان رسانه‌ای نشده است.

منیره نوبخت در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) با بیان اینکه بی‌برنامگی جریان‌های سیاسی کشور برای حضور در انتخابات مجلس را قبول ندارد، افزود: برنامه‌ریزی‌ها برای حضور در انتخابات، مدتهاست که در درون جریان‌های سیاسی آغاز شده است و اینکه گفته می‌شود فعالان سیاسی برای رسیدن به یک راهکار مشخص در این خصوص سلانه سلانه گام برمی‌دارند را چندان قبول ندارم.

او با بیان اینکه به دلایل مختلفی، کمتر اخبار مربوط به فعالیت‌های انتخاباتی، رسانه‌ای شده است، گفت: در چند ماه گذشته اتفاقات مربوط به مذاکرات هسته‌ای، در صدر اخبار سیاسی قرار داشت و هنوز هم دارد که همین مسئله یکی از دلایلی است که سبب‌ تحت‌الشعاع قرار گرفتن اخبار فعالیت‌های انتخاباتی جریان‌های مختلف شده است.

نوبخت با تأکید بر اینکه «اگر می‌خواهیم تنور مباحث مربوط به انتخابات زودتر گرم شود، گروه‌ها، افراد و جریان‌های سیاسی باید اخبار مربوط به فعالیت‌هایشان را بیشتر در اختیار رسانه‌ها قرار دهند»، عنوان کرد: لازم است که طرح مباحث مربوط به انتخابات از سوی هر دو جناح آرام آرام علنی شود و از حلقه‌های درون‌گروهی به سطح جامعه بازتاب یابد. هرچند معتقدم هنوز برای انجام این کار فرصت زیادی باقی مانده است.

این فعال سیاسی اصولگرا با اعلام اینکه تقسیم کردن فعالان سیاسی حال حاضر کشور به معتدلین و افراطیون را قبول ندارد و معتقد است فضا برای فعالیت هر دو جناح سیاسی کشور به یک اندازه آماده است، افزود: به نظر من هر دو جناح خود را برای رسیدن به موفقیت در انتخابات آینده آماده می‌کنند و فرقی بین معتدلین و افراطیون در این باره وجود ندارد. ضمن اینکه من به طور کلی با چنین نامگذاری‌هایی موافق نیستم و کسانی‌ که فکر می‌کنند بخشی از فعالان سیاسی حال حاضر کشور معتدل‌اند و برخی‌ دیگر افراطی، باید تعریف خود را از این دو واژه اعلام کنند.

این نماینده پیشین مجلس در پایان با بیان اینکه نمره قبولی را به مجلس نهم می‌دهد، گفت: مجلس فعلی با دو دولت کاملا متفاوت تعامل و همکاری داشته است و با هردو هم کنار آمده است. این مجلس توانسته است تا حد زیادی خود را با دولت فعلی هماهنگ سازد و به نظر من اینکه گفته می‌شود رویکرد مجلس در برخورد با دولت یازدهم تقابلی بوده است، درست نیست، هرچند منکر این موضوع نیستم که به برخی اقدامات مجلس نیز انتقاداتی وارد است.

انتهای پیام

کد N917629

وبگردی