آفتاب

ثبت‌نام سی‌وهشتمین دوره مسابقات قرآن در سطح تهران تا 25 مرداد

ثبت‌نام سی‌وهشتمین دوره مسابقات قرآن در سطح تهران تا 25 مرداد

معاون اداره کل اوقاف و امور خیریه استان تهران با بیان این‌که «مسابقات قرآن اوقاف استان تهران در نیمه دوم سال جاری در سطح استان و با حضور متسابقین برگزار می‌شود» گفت: ثبت‌نام این دوره از مسابقات آغاز شده و تا 25 مردادماه ادامه دارد.

معاون اداره کل اوقاف و امور خیریه استان تهران با بیان این‌که «مسابقات قرآن اوقاف استان تهران در نیمه دوم سال جاری در سطح استان و با حضور متسابقین برگزار می‌شود» گفت: ثبت‌نام این دوره از مسابقات آغاز شده و تا 25 مردادماه ادامه دارد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، حجت‌الاسلام سیدهاشم حسینی با اشاره به توافقنامه‌ای مابین سازمان اوقاف و امور خیریه و وزارت آموزش و پرورش گفت: از امسال مسابقات قرآن کریم تنها در گروه سنی 18 سال به بالا، یعنی متولدین سال 1375 و قبل از آن، توسط سازمان اوقاف برگزار می‌شود و مسابقات شکوفه‌ها توسط آموزش و پرورش انجام خواهد شد.

وی در ادامه با تفکیک سطح مسابقات، افزود: برگزاری مسابقات در گروه‌های سنی کمتر از 18 سال بر عهده آموزش و پرورش و با نظارت کیفی سازمان اوقاف و امور خیریه خواهد بود.

حسینی اضافه کرد: بنا به کارشناسی‌های انجام گرفته و تصمیمات اخذ شده، از این پس مسابقات در دو مقطع زیر 18سال که سابق بر این شکوفه‌ها نامیده می‌شد و بالای 18 سال برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان تهران درباره نحوه برگزاری سی و هشتمین دوره از مسابقات قرآن کریم گفت: مسابقات در مرحله اولیه ثبت نام قرار دارد و علاقمندان می‌توانند تا 25 مرداد ماه برای ثبت نام اولیه خود اقدام کنند.

وی با اشاره به رشته‌های مختلف مسابقات قرآن کریم خاطرنشان کرد: مسابقات همانند دوره‌های قبل در رشته‌های حفظ پنج جزء، 10 جزء، 20 جزء و حفظ کل، قرائت، ترتیل، معارف قرآن (مفاهیم تخصصی)، اذان و ابتهال و همچنین تواشیح و هم‌خوانی قرآن کریم برگزار خواهد شد.

حسینی در تشریح رشته‌های مسابقه بیان کرد: دو رشته اذان و ابتهال مخصوص برادران بوده و مسابقات ابتهال نیز در سطح استان برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان تهران خاطرنشان کرد: در دو رشته ابتهال و تواشیح، متسابقین در سطح شهرستان به رقابت با یکدیگر نمی‌پردازند و مسابقات این دو رشته در سطح استان برگزار و داوری خواهد شد.

حسینی با اشاره به این‌که «تبلیغات مسابقات به صورت گسترده در سطح استان انجام شده و سعی کردیم از تمام ظرفیت موجود برای اطلاع‌رسانی استفاده کنیم» گفت: نصب بنر و پوستر در امامزاده‌ها و بقاع متبرکه، نواحی بسیج، دارالقرآن‌ها، مدارس، اماکن زیارتی و تفریحی، ارسال پیامک، درج اخبار در تارنماهای مربوطه از شیوه‌های تبلیغی در مرحله ثبت نام از متسابقین و علاقه مندان در این دوره از مسابقات قرآن کریم بوده است.

وی با اشاره به زمان برگزاری مسابقات در سطح ادارت تابعه بیان کرد: بعد از اتمام دوره ثبت نام یعنی 26 مرداد تا 6 شهریور ماه سال جاری، مرحله مقدماتی مسابقات انجام خواهد شد.

حسینی ادامه داد: متسابقین ممتاز و برگزیده این سطح به مرحله شهرستانی راه یافته که این مسابقات از 7 تا 13 شهریورماه در 14 ناحیه به امید خدا برگزار خواهد شد.

وی افزود: در مرحله شهرستانی، هر روز در دو اداره مسابقات اجرا خواهد شد و متسابقین در رقابت با یکدیگر و با یک داوری دقیق به مرحله استانی راه خواهند یافت و مرحله استانی نیز در 15 آبان ماه برگزار خواهد شد.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان تهران درباره رشته معارف قرآن کریم گفت: رشته معارف قرآن کریم به طور سراسری در 13 شهریور برگزار می‌شود.

حسینی در پایان گفت: هر ساله در هر یک از رشته‌های مسابقات سراسری قرآن کریم که در سطح کشور برگزار می‌شود، شرکت کنندگانی از استان تهران وجود دارد که با تغییر برخی شاخص‌ها، پارامترها در داوری متسابقین، نمی‌توان به درستی تعداد راه یافتگان به این مرحله را هم اکنون اعلام کرد ولی امیدواریم مسابقات در سطح بالا و خوب برگزار شود تا بتوانیم گامی مفید در زمینه تحقق مطالبات قرآنی مقام معظم رهبری برداریم.

انتهای پیام

کد N917562

وبگردی