آفتاب
اشرفی‌اصفهانی:

خبرنگاران در انتقال سخن شخصیت‌ها امین باشند

خبرنگاران در انتقال سخن شخصیت‌ها امین باشند

تولیت مجتمع فرهنگی و مذهبی مسجد امیرالمومنین(ع) گفت: خبرنگاران در انتقال ارزش‌ها به جامعه نقش مهم و رسالت سنگینی بر عهده دارند.

به گزارش خبرنگار دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد اشرفی‌اصفهانی در مراسم نکوداشت خبرنگاران که شامگاه دوشنبه در این مجتمع برگزار شد، با تبریک روز خبرنگار و با تسلیت سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) اظهار کرد: خبرنگاران با قلم زیبا و بیان رسای خود ارزش‌های الهی و مکتبی را به مردم منتقل می‌کنند.

وی با بیان این‌که «خبرنگاران نقش مهمی در پیروزی انقلاب داشته و دارند» خطاب به خبرنگاران حاضر در این مراسم گفت: شما خبرنگاران که انتقال دهنده مطالب به کشور، ملت و حتی مرزهای خارج از کشور هستید قدر خود را بدانید.

اشرفی‌اصفهانی همچنین با این توصیه‌ به خبرنگاران که امانتدار مطالب انتقالی باشید، تصریح کرد: در انتقال سخنان و مطالب چه از زبان شخصیت‌های سیاسی، فرهنگی، مذهبی و چه از زبان غیر شخصیت‌ها امین باشید.

تولیت مجتمع فرهنگی و مذهبی مسجد امیرالمومنین (ع) در ادامه این مراسم به تاریخچه تاسیس این مجتمع عظیم در بلوار مرزداران تهران اشاره و اظهار کرد: از سال 1372 این مجتمع با نصب یک چادر و به برکت نام اباعبدالله الحسین(ع) در آستانه محرم کار خود را شروع کرد و مدت 22 سال طول کشیده تا آن چادر تبدیل شده به مجموعه‌ای که در تهران و حتی می‌توان گفت در کل کشور بی نظیر است.

اشرفی‌اصفهانی ادامه داد: سالانه برنامه‌های فرهنگی و مذهبی زیادی در این مجتمع برگزار می‌شود، ولی مردم اطلاع چندانی از وجود این مجتمع ندارند.

تولیت مجتمع فرهنگی و مذهبی مسجد امیرالمومنین(ع) گفت: این مجتمع بزرگ دارای سالن فاطمیه (محل برگزاری مراسم مذهبی و فرهنگی ویژه بانوان)حوزه علمیه، حسینیه و ... است.

اشرفی‌اصفهانی ادامه داد: همچنین یکی دیگر از آثار ارزشمند این مجتمع، بنیاد فرهنگی شهید محراب (شهید آیت‌الله اشرفی‌اصفهانی) است که قرار است در مراسم سالگرد این شهید در تاریخ 23 مهر افتتاح شود.

فرزند شهید اشرفی‌صفهانی در ادامه خاطرنشان کرد: آیت‌الله اشرفی اصفهانی 33 سال قبل شهید شدند و جوانان مخصوصا نسل دوم و سوم از شهدای محراب فقط نامی شنیده‌اند و از نقش بزرگ آنان در پیروزی انقلاب و در مرجعیت امام اطلاعی ندارند، بنابراین تصمیم گرفتیم تا برای آشناکردن جوانان با آثار علمی و فرهنگی این شهید بزرگوار، بنیاد فرهنگی ایشان را تاسیس کنیم.

اشرفی‌اصفهانی با تاکید بر این‌که «یکی از عوامل موثر در پیروزی انقلاب و پیروزی رهبری انقلاب شهدای محراب بودند» گفت: شهید مطهری، بهشتی، صدوقی و اشرفی اصفهانی از جمله این شهدا هستند، همچنین مقام معظم رهبری که سکاندار نظام و انقلاب هستند نقش مهمی در پیروزی انقلاب داشتند.

در این مراسم کلیپی از فعالیت‌های خبری شهید غلامرضا رهبر از نخستین خبرنگاران دوران دفاع مقدس پخش و از خانواده این شهید با اهدای لوح، تجلیل شد.

انتهای پیام

کد N917448

وبگردی