آفتاب
صابری در گفتگو با مهر اعلام کرد؛

تعهد فرهادی برای انتقال دانشجویان علوم اقتصادی به دانشگاه برتر

تعهد فرهادی برای انتقال دانشجویان علوم اقتصادی به دانشگاه برتر

دبیر کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، از تعهد وزیر علوم برای انتقال برخی دانشجویان دانشگاه ادغام شده علوم اقتصادی، به دانشگاهی برتر از خوارزمی خبر داد.

رضا صابری در گفتگو با خبرنگار مهر، درباره سرانجام ادغام دانشگاه علوم اقتصادی در دانشگاه خوارزمی و اعتراضات دانشجویان دانشگاه علوم اقتصادی، اظهار داشت: آقای فرهادی وزیر علوم بر اساس گزارشی که از طرف شورای عالی انقلاب فرهنگی به وی رسیده، موضوع را به شورای گسترش آموزش عالی ارجاع داده بود تا در صورتی که ضرورتی برای ادغام هست، دانشگاه علوم اقتصادی به سمت دانشگاه علامه طباطبائی (ره) هدایت شود.

وی با بیان اینکه تلاشهایی در این رابطه صورت گرفته و حتی رئیس دانشگاه علامه طباطبائی نیز موافقت کرده بود، افزود: اما نهایتاً دانشکده اقتصاد دانشگاه علامه، نسبت به این ادغام تمایلی نشان نداده است.

دبیر کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به کوتاهی مسئولان دانشگاه علوم اقتصادی در دفاع از حقوق دانشجویان خود در جریان ادغام، گفت: رئیس دانشگاه علوم اقتصادی و معاون وی در جلسه ای که در دفتر گسترش آموزش عالی برگزار شده، با طیب خاطر ادغام با دانشگاه خوارزمی را پذیرفته اند و ضمن امضای صورتجلسه، اعلام کرده‌اند که این یکی از موارد مناسب ادغام است.

صابری تاکید کرد: مطلوب این بود که مسئولان دانشگاه علوم اقتصادی در این رابطه مسئولانه برخورد می‌کردند و این موضوع را که خودشان پذیرفته و امضاء کرده‌اند، با دانشجویان دانشگاه علوم اقتصادی صادقانه مطرح می‌کردند.

مسئولان دانشگاه علوم اقتصادی، باید از منافع دانشجویان خود دفاع می‌کردند

وی افزود: اگر هیات رئیسه دانشگاه علوم اقتصادی صورتجلسه ادغام را امضاء نمی‌کردند، دفتر گسترش آموزش عالی نیز هیچ وقت چنین ادغامی را نمی‌پذیرفت.

دبیر کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: چون این ادغام برای دانشگاه خوارزمی مزیت به شمار می‌رود، مسئولان این دانشگاه هیچ مخالفتی نکرده‌اند، اما آنچه انتظار می‌رفت این بود که مسئولان دانشگاه علوم اقتصادی باید از منافع دانشجویان و اعضای هیئت علمی خود دفاع می‌کردند.

دانشجویان دارای تراز علمی بالا، به دانشگاهی غیر از خوارزمی انتقال می‌یابند/ تعهد وزیر علوم

صابری با بیان اینکه موضوع ادغام نهایی شده است، اظهار داشت: تصور می‌کنم اگر بعد از این اعتراضی صورت گیرد چندان قاعده‌مند نیست، اما آن دسته از دانشجویان دانشگاه علوم اقتصادی که معتقدند تراز علمی آنها بالاتر از خوارزمی بوده، این حق را دارند که به دانشگاهی بالاتر از دانشگاه خوارزمی منتقل شده و ادامه تحصیل دهند.

وی تصریح کرد: کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس بعد از این، به دنبال آن است که در جریان این ادغام، حقی از دانشجویان دانشگاه علوم اقتصادی ضایع نشود و اگر رتبه علمی کنکور آنها نشان می‌دهد که امکان قبولی در دانشگاه‌های بالاتر از خوارزمی را داشته اند، حق دارند به آن دانشگاهها منتقل شوند.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس خاطرنشان کرد: وزیر علوم هم تعهد کرده و گفته است که تمام درخواست‌های انتقالی را که دارای این شرایط باشند، می‌پذیرد.

صابری افزود: بر این اساس دانشجویان دانشگاه علوم اقتصادی سابق، از الان می‌توانند درخواست خود را به وزارت علوم ارائه دهند که تا مهرماه منتقل شوند و هیچ محدودیتی هم در سقف انتقال در نظر گرفته نشده است.

کد N917321

وبگردی