آفتاب

معاون قوه قضاییه: طرح جامع قرآنی دستگاه قضا را تهیه کرده‌ایم

معاون قوه قضاییه: طرح جامع قرآنی دستگاه قضا را تهیه کرده‌ایم

معاون دینی و سازمانی قوه قضاییه ابراز امیدواری کرد امضای تفاهم‌نامه همکاری و آموزشی با سازمان دارالقرآن موجب ارتقای فعالیت‌های فرهنگی در دستگاه قضا شود.

به گزارش خبرنگار دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حجت الاسلام والمسلمین تهامی عصر دوشنبه در مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری آموزشی بین سازمان دارالقرآن و قوه قضاییه با بیان این که معاونت فرهنگی قوه قضاییه یک معاونت نوپا است افزود: این سازمان حدود سه سال است که تشکیل شده و پس از تحقیقات و مطالعات پژوهشی، فعالیت‌های درون قوه‌ای را بر سه اولویت قرآن،‌ نماز و اخلاق قرار داده‌ایم.

او گفت: ما در این سازمان یک معاونت فرهنگ عمومی هم داریم که فعالیت‌های آن خارج از قوه است و در آن بخش، اولویت با خانواده‌هاست و فعالیت‌های مثمرثمری داشته‌ایم. ما در بحث مفاهیم قرآنی هم چند برنامه داریم که از جمله آن‌ها مسابقات قرآنی است که اولین سال آن ویژه برادران بود و سال بعد برادران و خواهران در این مسابقات شرکت کردند و در سال جاری هم بنا داریم که علاوه بر حضور پرسنل، خانواده‌های آن‌ها هم بتوانند در این مسابقات شرکت کنند.

معاون دینی و سازمانی قوه قضاییه تاکید کرد: این مسابقات در سطح شهرستان‌ها، استان‌ها، منطقه‌یی و در نهایت کشوری برگزار می‌شود. بخش خانواده قرآنی تاکنون بیش از 16 هزار نفر شرکت‌کننده داشته است و در مراحل پایانی آن قرار داریم. ما در آموزش‌های مجازی و غیرحضوری هم اقداماتی انجام داده‌ایم ولی در نهایت امر به این نتیجه رسیدیم که متولیان امور قرآنی باید ما را حمایت کنند تا کار به راحتی و درستی پیش برود.

تهامی افزود: مسلما سازمان دارالقرآن یکی از سازمان‌هایی است که برای ترویج مسایل قرآنی می‌تواند به ما کمک شایانی داشته باشد و بر همین اساس بنا شد که یک تفاهم‌نامه‌ای به امضا برسد و کارهای مطالعاتی انجام شد و امروز هم شاهد امضای تفاهم‌نامه هستیم. در این تفاهم‌نامه 7 تعهد را معاونت بر عهده می‌گیرد و 6 تعهد را هم سازمان دارالقرآن پذیرفته است و ما امیدواریم امضای این تفاهم‌نامه باعث ارتقای فعالیت‌های فرهنگی در دستگاه قضا شود و به سرعت فعالیت‌های قرآنی در دستگاه‌ قضایی افزوده شود.

وی ادامه داد:‌ ما با کمک این سازمان طرح جامع قرآنی دستگاه قضا را تهیه کرده‌ایم و امیدواریم براساس این طرح چشم‌انداز فعالیت‌های قرآنی را داشته باشیم و یک مسیر مشخصی را برای سطوح مختلف همکاران و سازمان‌های وابسته و خانواده‌های آن‌ها داشته باشیم.

معاون دینی و سازمانی قوه قضاییه یادآور شد: رییس قوه قضاییه در همایش سال جاری و در مسابقات قرآنی سال گذشته همواره بر این امر تاکید دارند که دستگاه قضا در جهت فعالیت‌های قرآنی گام‌های بیش‌تری بردارد و در سخنانش بارها به این امر اشاره کرد که قرآن باید در دستور کار عملی ما قرار گیرد و ضمن یادگیری باید به قرآن هم عمل کرد. برنامه‌های ما باید مبتنی بر قرآن باشد و باید قرآن را در دستگاه قضا ترویج بدهیم تا به خواسته‌های رهبری از دستگاه قضا برسیم.

به گزارش خبرنگار ایسنا، از جمله اهداف تفاهم‌نامه؛ بسط و گسترش آموزه‌های دینی و مذهبی، تعامل مشترک در راستای توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی، فراهم آوردن زمینه مشارکت فعال جامعه هدف در راستای انس با قرآن کریم و تامین نیازهای فکری، اجتماعی، جسمی و روحی مخاطبان با بهره‌گیری از آموزه‌های قرآنی است.

انتهای پیام

کد N917255

وبگردی