آفتاب
سفیر آمریکا در سرزمین های اشغالی:

«نتانیاهو» باید فضا را برای روز بعد از رأی‌گیری کنگره آماده کند

«نتانیاهو» باید فضا را برای روز بعد از رأی‌گیری کنگره آماده کند

سفیر آمریکا در سرزمین های اشغالی به نخست وزیر رژیم صهیونیستی پیشنهاد کرد که برای آماده کردن فضای پس از رأی گیری توافق هسته ای ۱۴ جولای با ایران در کنگره، باید گفتگو با آمریکا را آغاز کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روزنامه صهیونیستی جروزالم پست، «دان شاپیرو» سفیر آمریکا در سرزمین های اشغالی در مصاحبه امروز خود گفت: با وجود اختلافات آشکار میان آمریکا و اسرائیل در مورد توافق هسته ای ایران، به نفع اسرائیل است که به منظور آماده کردن فضا برای روز پس از رأی گیری کنگره در این زمینه، گفتگوهای دیپلماتیک با آمریکا را آغاز نماید.

شاپیرو ادامه داد: باید بپذیریم که اختلاف نظر آشکاری بین ما وجود دارد و شاید موفق نشویم یکدیگر را متقاعد کنیم.

سفیر آمریکا در سرزمین های اشغالی گفت که به «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی پیشنهاد آغاز گفتگوهای دیپلماتیک با آمریکا در خصوص رخداد های بالقوه پس از اجرای توافق هسته ای با ایران را داده، اما نتانیاهو تا کنون برای شروع مسیر مذاکره و گفتگو موافقت خود را اعلام نکرده است.

وی در ادامه افزود: ما به نخست وزیر پیشنهاد دادیم با هدف گفتگو درباره چگونگی افزایش همکاری های امنیتی، اطلاعات مورد نیاز طرفین، کمک ها و حمایت های نظامی که تا ۱۰ سال آینده ممکن است مورد نیاز اسراییل باشد، چگونگی توقف ارسال سلاح به حزب الله لبنان و بالاخره نیازهای نظامی اسراییل برای مقابله با موشک های تهدیدآمیز مذاکرات را شروع کند.

شاپیرو تأکید کرد: می توانیم حتی با وجود اختلاف درباره توافق هسته ای با ایران، باز هم با یکدیگر درباره این موارد مذاکره کنیم. البته نخست وزیر تا کنون موافقت خود را اعلام نکرده است و من امیدوارم که زمان آن اکنون فرا رسیده باشد.

وی تصریح کرد: بحث پیرامون این موضوعات، اقدامی تحریم آمیز برای ما به شمار نمی آید. صحبت در این باره کافی نیست؛ باید با آغاز این مذاکرات فضا را برای روز پس از اعلام نظر کنگره آماده کنیم. باید با یکدیگر برای مواجهه با توافق هسته ای مذکور همکاری کنیم؛ پس چرا آمادگی لازم را در این خصوص کسب نمی کنیم؟

کد N917237

وبگردی