آفتاب
سرپرست دانشگاه فرهنگیان:

ایجاد تنوع در تربیت معلم با پذیرش ۵۰۰۰ دانشجو

ایجاد تنوع در تربیت معلم با پذیرش ۵۰۰۰ دانشجو

سرپرست دانشگاه فرهنگیان گفت: با پذیرش پنج هزار دانشجو از طریق آزمون استخدامی از میان دانش‌آموختگان سایر دانشگاه‌ها، رویکردی تنوع‌گرا در تربیت معلم را اجرا خواهیم کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمود مهرمحمدی در جمع خبرنگاران از برگزاری نخستین جلسه سراسری مدرسان و اعضای هیات علمی دانشگاه فرهنگیان خبر داد و گفت: بالغ بر ۶۰۰ شرکت‌کننده  در این نشست که در روزهای چهاردهم، پانزدهم و شانزدهم شهریورماه در مشهد مقدس برگزار می‌شود، حضور دارند.

وی با اشاره به محورهای نشست سراسری دانشگاه فرهنگیان، افزود: الزامات اجرایی پیگیری منویات مقام معظم رهبری در دیدار اصحاب آموزش و پرورش در شانزدهم اردیبهشت سال ۹۴ در سه محور صلاحیت‌های مدرسین، اعضای هیات علمی، صلاحیت‌های پذیرفته‌شدگان در دانشگاه فرهنگیان به عنوان «دانشجو - معلم» و کتب درسی در دانشگاه فرهنگیان برای تدریس، تبیین و تشریح می‌شود.

سرپرست دانشگاه فرهنگیان ادامه داد: اعضای هیات علمی و مدرسان دانشگاه فرهنگیان با تقویت حفظ انسجام و تعلق سازمانی، برای دستیابی به اثربخشی بیشتر استادان در عرصه‌های آموزشی، پژوهشی و فرهنگی در این نشست سراسری تکریم می‌شوند. همچنین سیاست‌ها و برنامه‌های آموزشی، پژوهشی، فرهنگی، دانشجویی و ... برای سال تحصیلی آینده تبیین می‌شود.

مهرمحمدی تصریح کرد: تربیت دانشجو معلمان در دوره‌های کارشناسی پیوسته و نیز توسعه تحصیلات تکمیلی در مقطع کارشناسی ارشد در ۱۵ کد رشته محل را در سال تحصیلی آینده در دستور کار داریم.

وی با بیان اینکه اهتمام ویژه نسبت به اجرای منشور حقوق و تکالیف دانشجویان به ویژه در زمینه تاسیس تشکل‌های اسلامی و دانشجویی را در نظر داریم، بیان کرد: دانشگاه فرهنگیان در سومین سال فعالیت خود در دولت تدبیر و امید با پذیرش پنج هزار دانشجو از طریق آزمون استخدامی از میان دانش‌آموختگان سایر دانشگاه‌ها رویکردی تنوع‌گرا را در تربیت معلم مورد اجرا خواهد گذاشت.

سرپرست دانشگاه فرهنگیان از افزایش بیش از ۶۰ درصدی بودجه دانشگاه در سال ۹۴ با همت مجلس شورای اسلامی خبر داد و گفت: اگرچه دانشگاه برای اجرای برنامه‌های توسعه‌ای در حوزه‌های مختلف کماکان با کسری قابل توجه مواجه است و لازم شده به درآمدهای اختصاصی روی بیاوریم.

مهرمحمدی یادآور شد: فرآیند بازنگری در برنامه‌های درسی ۱۶‌گانه دانشگاه فرهنگیان بر مبنای طرح کلان به اتمام رسیده و امیدواریم از سال آینده تحصیلی به اجرا گذاشته شود.

وی با اشاره به اجرای برنامه ابتکاری سال تحصیلی پیوسته برای غنی‌سازی اوقات فراغت دانشجو معلمان، بیان کرد: با توجه به طیف علایق و گرایش‌های آنان در چارچوب شایستگی معلمین، این برنامه اجرا شد. همچنین ترم تابستان برای ۱۴ هزار نفر از دانشجو معلمان در سراسر کشور برگزار شده است.

 

کد N917152

وبگردی