آفتاب

پنتاگون به دنبال باقیمانده اجساد سربازان آمریکایی در جنگ جهانی دوم می‌گردد

پنتاگون به دنبال باقیمانده اجساد سربازان آمریکایی در جنگ جهانی دوم می‌گردد

پنتاگون در تلاش است تا بقایای اجساد سربازان آمریکایی را که در جریان جنگ جهانی دوم در سراسر جهان کشته شده‌اند، پیدا کرده و آن‌ها را به کشور بازگرداند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، کارشناسان، مورخان، باستان شناسان و کارشناسان پزشکی قانونی آمریکا اصلی‌ترین مفتشانی هستند که توسط آژانس حسابرسی وزارت دفاع آمریکا برای تفتیش از جنگل‌های آلمان گرفته تا جنگل‌های "پاپوآ" در گینه نو استخدام شده‌اند.

اگر شناسایی جسدی ممکن باشد، کارشناسان پنتاگون بقایای جسد را به آزمایشگاه فوق مدرنی در هاوایی برای شناسایی منتقل می‌کنند و سپس این اجساد را نزد خانواده‌هایشان باز می‌گردانند.

استفان جانسون، محقق و مورخ از تجربه‌اش در خصوص بازگرداندن جسد پدری که در یکی از جنگل‌های آلمان پیدا شده بود، گفت: هنگامی که دختر این مرد جسد پدرش را دید گفت شما پدرم را بازگرداندید. هر زمان که بر روی پرونده‌ای کار می‌کنم تنها به آن خانم می‌اندیشم. این خانم که الان یک مادر و یک مادر بزرگ است، پس از آنکه از سرنوشت واقعی پدرش مطلع شد، به آرامش رسید. او هنگامی که تنها نوازدی 18 ماهه بود پدرش را از دست داد.

در زمان‌های گذشته اجساد باقی مانده دیگر قابل شناسایی نبودند اما پنتاگون در حال حاضر امیدوار است این بقایا از طریق تجزیه و تحلیل‌های دی ان ای قابل شناسایی باشند.

آژانس حسابرسی وزارت دفاع آمریکا سالانه 70 جسد را کشف می‌کند که از هدف کنگره برای پیدا کردن سالانه 200 جسد بسیار کمتر است.

براساس آمارهای رسمی 73 هزار سرباز آمریکایی جنگ جهانی دوم همچنان مفقود یا غیرقابل شناسایی هستند.

انتهای پیام

کد N917136

وبگردی