آفتاب

بلندگوهای مرزی؛ حربه سئول در میدان جنگ تبلیغاتی علیه پیونگ یانگ

بلندگوهای مرزی؛ حربه سئول در میدان جنگ تبلیغاتی علیه پیونگ یانگ

سئول دولت پیونگ یانگ را بر به هم زدن امنیت منطقه حائل بین دو کره متهم کرده و قصد دارد تا به تلافی این اقدام، موجی از تبلیغات منفی را علیه همسایه شمالی خود در خطوط مرزی به راه بیاندازد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از فرانس ۲۴، کره جنوبی امروز دوشنبه اعلام کرد که بعد از ۱۱ سال، تبلیغات منفی خود را علیه کره شمالی در خطوط مرزی بین دو کشور از سر خواهد گرفت. این خبر به فاصله چند ساعت پس از آن اعلام شد که سئول به طور رسمی همسایه شمالی خود را متهم به مین گذاری در منطقه غیر نظامی حائل بین دو کره کرد.

در همین رابطه سخنگوی وزارت دفاع کره جنوبی گفت: ارتش ما تصمیم گرفته است تا با استفاده از بلندگو تبلیغ علیه کره شمالی را از سر بگیرد.

استفاده از این بلندگوها برای سال های متمادی یکی از حربه های کره جنوبی برای تحت فشار قرار دادن همسایه شمالی خود بود. اما در سال ۲۰۰۴ و در فاصله زمانی که سئول – پیونگ یانگ سعی به بهبود روابط خود داشتند، توافقی دو جانبه برای پایان بخشیدن به این قبیل تبلیغات صورت گرفت.

سئول یک بار هم در سال ۲۰۱۰ سعی داشت تا این بلندگوها را به عرصه جنگ تبلیغاتی خود بازگرداند اما تصمیم خود را عملی نکرده و به استفاده از چند شبکه رادیویی برای رسیدن به اهداف خود بسنده کرد.

مین گذاری در منطقه حائل بین دو کره که سه شنبه هفته گذشته منجر به کشته شدن دو سرباز کره جنوبی شد اینبار تصمیم سئول برای توسل به حربه تبلیغاتی را جدی تر کرده است.

کد N917105

وبگردی