آفتاب

تشکر حاجی‌دلیگانی از رییس‌جمهور و 6 وزیر کابینه

تشکر حاجی‌دلیگانی از رییس‌جمهور و 6 وزیر کابینه

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس از رییس‌جمهور و وزرای امور بهداشت و درمان، آموزش و پرورش، علوم، تحقیقات و فناوری، نفت، صنعت و نیرو به دلیل موافقت با درخواست‌هایش تشکر کرد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایسنا، حسینعلی حاجی دلیگانی در نطق میان دستور امروز (دوشنبه) مجلس شورای اسلامی با تشکر از حضور پررنگ مردم در تشییع جنازه شهدای غواص و گمنام در شهررضا، گفت: ایران اسلامی در حال عبور از پیچ تاریخی است که هر لحظه بی‌دقتی و بی‌توجهی و بی‌بصیرتی باعث خروج کشور از محور رشد و تعالی می‌شود.

نماینده مردم شهررضا با اشاره به اصول 77 و 125 قانون اساسی، گفت: تنها مرجع منحصر به فرد قبول یا رد هر نوع قطعنامه، موافقت نامه و عهدنامه بین ایران و سایر کشورهای جهان بر اساس دو اصل مذکور، مجلس شورای اسلامی است بنابراین دولت باید هرچه سریعتر لایحه توافق نامه با 1+5 را به مجلس ارائه کند.

وی با تشکر از زحمات تیم مذاکره کننده هسته ای، هشدار داد: نمایندگان ملت بنا بر تعهدی که به خدا، شهداء و ملت عزیز سپرده‌اند موظف هستند ابهامات برجام را با دقت رصد کرده که چرا از برخی خطوط ملت عدول شده است؟ و اینکه چرا تحریم‌های یک جانبه و ظالمانه رفع نمی‌شود؟ چرا محدودیت علمی و تحقیقاتی به ایران تحمیل شده است؟

حاجی‌دلیگانی خطاب به غرب متذکر شد: ما تربیت یافتگان مکتب شهادت و فرزندان عاشوراییم و تا پای جان در دفاع از منافع اقتصادی، علمی و دفاعی و آرمان‌های ملت اسلامی ایران تحت زعامت ولی امر مسلمین امام خامنه‌ای ایستاده‌ایم و ذره‌ای کوتاه نمی‌آییم.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس از رییس‌جمهور و دولت یازدهم به دلیل موافقت با درخواستش برای تاسیس منطقه ویژه اقتصادی صنعت هوایی تشکر کرد و افزود: از وزیر راه و شهرسازی به دلیل موافقت با درخواستم برای تخصیص یارانه و تخفیف بر هر واحد مسکن مهر در دو شهرستان، تخصیص اعتبار برای ساخت مسجد و مدرسه، احداث میدان در سه‌راهی محسن‌آباد و حل معضل 35 ساله در این نقطه حادثه‌خیز و توجه به سایر درخواست‌هایم تشکر می‌کنم.

نماینده مردم شهررضا از وزیر بهداشت و درمان هم به دلیل موافقت با درخواست‌هایش در حوزه راه‌اندازی اورژانس جاده‌ای سیمرغ خورزو، تامین دو دستگاه آمبولانس برای دو شهرستان، تامین برخی امکانات برای بیمارستان‌های گلدیس شاهین‌شهر و محمد (ص) میمه و مراکز بهداشتی و درمانی این دو شهرستان تقدیر و تشکر کرد.

وی همچنین از وزیر آموزش و پرورش به دلیل موافقت با تخصیص اعتبار لازم برای هوشمندسازی 34 مدرسه در شاهین‌شهر، 42 مدرسه در بورخوار و 21 در میمه، تخصیص اعتبار برای تامین سرمایش و گرمایش مدارس منطقه، کمک به تکمیل سه مدرسه خیرساز تشکر کرد.

حاجی‌دلیگانی از وزیر علوم و رییس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور به دلیل موافقت با درخواست‌هایش برای تاسیس آموزشکده فنی و حرفه‌ای در شاهین‌شهر، تاسیس آموزشکده کشاورزی در حبیب‌آباد، برگزاری کنکور سراسری در شهرستان بورخوار، افزایش رشته‌های مورد نیاز واحدهای دانشگاهی تقدیر و تشکر کرد.

نماینده مردم شاهین‌شهر از وزیر نفت به دلیل موافقت با درخواستش برای صدور مجوز کیمیاشهر، گازرسانی به شهرک صنعتی شمال، آمادگاه شهید خرازی، ناحیه صنعتی کومشه‌چه و چند روستای دیگر، اصلاح سوخت نیروگاه شهید منتظری و رفع آلایندگی ناشی از سوخت مازت نیز تشکر کرد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس از وزیر صنعت، معدن و تجارت به دلیل موافقت با تاسیس ناحیه صنعتی گلستان در بخش میمه تشکر کرد.

وی از وزیر نیرو نیز به دلیل موافقت با تخصیص آب کانال بورخوار که پس از سال‌ها باعث رونق کشاورزی در سطح شهرستان شد، پذیرش ایده بنده مبنی بر انتقال مسئولیت تصمیم‌گیری پساب از شرکت آب منطقه‌ای به شرکت آبفا کشور، راه‌اندازی پست برق 63 کیلوولت شهرک صنعتی مورچه‌خورت شمال و ناحیه صنعتی کامشته، تخصیص اعتبار برای برق‌رسانی به مسکن مهر و روشنایی چندین جاده منطقه، آبرسانی به چند روستای محروم، کمک به پیشرفت اصلاح شبکه فاضلاب چند شهرستان تشکر کرد.

حاجی‌دلیگانی پس از تقدیر و تشکر از رییس‌جمهور و 6 وزیر کابینه از آنان اجرای سایر درخواست‌هایش را طلب کرد.

انتهای پیام

کد N916959

وبگردی