آفتاب

پ.ک.ک در دوران آتش‌بس مشغول ذخیره سلاح بوده است

پ.ک.ک در دوران آتش‌بس مشغول ذخیره سلاح بوده است

بر اساس یک گزارش که اخیرا در اختیار کابینه ترکیه و شورای امنیت ملی این کشور قرار گرفته، نیروهای حزب کارگران کردستان ترکیه(پ.ک.ک)اقدام به انبار 80 هزار سلاح برای خود در طول دوره آتش بس کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، به نوشته روزنامه صباح ترکیه، بر اساس این گزارش که در اختیار شورای امنیت ملی ترکیه (MGK) و کابینه این کشور قرار گرفته، پ.ک.ک حتی به رغم اعلام آتش بس در سال 2013 تمایلی به برداشتن انگشت خود از روی ماشه سلاح‌هایش نداشته و اقدام به ذخیره 80000 قبضه سلاح برای خود کرده تا در صورت بروز جنگ شهری از آنها استفاده کند.

بر اساس این گزارش پ.ک.ک این 80000 سلاح به اصطلاح "لوله دراز" را در طول آتش بس هنگامی که این گروه اقدام به عقب نشینی کرده ذخیر کرده و مشغول بررسی یک جنگ شهری احتمالی بوده است.

پ.ک.ک که در روز 11 ژوئیه سال جاری میلادی پایان آتش بس خود با ارتش ترکیه را اعلام کرد، اقدام به افزایش حملات خود در سراسر این کشور کرده و موجب کشته و زخمی شدن ده‌ها نیروی امنیتی ترکیه شده است.

روزنامه صباح ترکیه گزارش داده که پ.ک.ک اقدام به انبار 80000 قبضه سلاح لوله دراز برای استفاده در صورت بروز جنگ شهری کرده است. با این حال به رغم این که پ.ک.ک مشغول انبار کردن سلاح هایش در شرق و جنوب شرق ترکیه بوده در سال 2013 اعلام آتش بس کرد.

با وجود آنکه عده‌ای عنوان کرده‌اند که آنکارا مقصر اخلال در روند آشتی با کردها و آتش بس بوده اما پ.ک.ک از ابتدای 2015 تاکنون بر اساس آمارهای نهادهای امنیتی ترکیه اقدام به 2099 حمله خشونت آمیز کرده است.

همچنین پ.ک.ک زیرساخت‌های ترکیه را نیز هدف حمله قرار داده است. این گروه که در تاریخ 11 ژوئیه پایان آتش بس را اعلام کرد، صریحا ایجاد زیرساخت‌های جدید ترکیه را تهدید کرد و گفت: از اکنون به بعد همه سدهای ترکیه و ماشینهای مورد استفاده برای ساخت سدها هدف نیروهای چریکی ما خواهند بود.

انتهای پیام

کد N916949

وبگردی