آفتاب

درگیری معترضان ایرلندی با پلیس در بلفاست

درگیری معترضان ایرلندی با پلیس در بلفاست

پلیس ایرلند شمالی در جریان تظاهرات سالانه معترضان در سالگرد بازداشت دسته جمعی فعالان حامی ارتش جمهوریخواه ایرلند در سال 1971، با آنها درگیر شد و جلوی ورود آنها به شهر بلفاست را گرفت.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه،‌ معترضان به سوی نیروهای پلیس ایرلند شمالی که جلوی ورود رژه جمهوریخواهان به مرکز شهر بلفاست را گرفت بمبهای آتشزا، سنگ و بطری پرتاب کردند.

این رژه سالانه در مخالفت با حادثه بازداشت دسته جمعی فعالان ارتش جمهوریخواه ایرلند که در 9 و 10 اوت 1971 رخ داد، هر سال برگزار می‌شود اما تظاهرکنندگان امسال حکمی که از سوی کمیسیون رژه داده شده بود را به چالش کشیدند و پلیس نیز جلوی ورود آنها به مرکز شهر بلفاست را گرفت.

یک ساعت بعد از آن که پلیس این رژه را متوقف کرد، ناآرامیها در این منطقه بالا گرفت و پلیس از ماشینهای آب پاش علیه معترضان استفاده و چهار نفر را نیز دستگیر کرد.

استفان مارتین، معاون رئیس پلیس ایرلند شمالی اظهار کرد: اغلب معترضان به شکلی آرام متفرق شدند اما متاسفانه عده ای به دنبال ایجاد بی نظمی بودند و به سوی پلیس به پرتاب بمب‌های آتش زا و دیگر اشیا پرداختند.

وی تصریح کرد: برای مدیریت بی‌نظمی در منطقه از ماشین آبپاش استفاده شد و تعدادی از افسران پلیس مجروح شدند. مارتین مک گینس، معاون وزیر اول ایرلند شمالی گفت، سازمان دهندگان این رژه مسئول کامل خشونتهایی هستند که بعد از آن رخ داد.

انتهای پیام

کد N916836

وبگردی