آفتاب

حسینیان: اگر حق حرف زدن نداریم، به دهانمان چسب بزنید

حسینیان: اگر حق حرف زدن نداریم، به دهانمان چسب بزنید

روح‌الله حسینیان گفت: اگر قرار است با مخالفین دولت برخورد سلیقه‌ای شود و هرزمان که قصد صحبت دارند به گونه‌ای با آنها رفتار کنید که این صحبت‌ها مطرح نشود آن را در هیات رئیسه مصوب کنید و مقدار زیادی چسب هم برای دهان آنها تهیه کنید.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایسنا، نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی طی تذکر آیین نامه‌ای در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی گفت: زمانی که آقای کوچک زاده یا آقای رسایی دراین مجلس حرفی می‌زنند و تذکری می‌دهند مدیریت مجلس به آنها حمله می‌کند واین حرفها را قطع می‌کند و اجازه نمی‌دهد این صحبت‌ها منعقد شود.

وی گفت:‌ این سوال مطرح است که چرا این گونه با دوستان ما برخورد می‌کنید و اگر قرار است منتقدین توافقنامه حرف نزنند ماده واحده آن تصویب شود. از طرف دیگر هم طبق قانون اساسی نمایندگان حق اظهار نظر در خصوص مسائل کشور و اظهار نظر دارند اما هیات رئیسه مجلس طرح برخی استیضاح‌ها را غربالگری می‌کند.

وی افزود:‌هیات رئیسه برخی استیضاح‌ها را مطرح نمی‌کند و این نوع مدیریت مجلس طیف ما را به تنگ می‌آورد و باعث می‌شود که حرفی بزنیم که باعث ناراحتی همه شود لذا من می‌خواهم هیات رئیسه مجلس از حیثیت کلان مجلس دفاع کند.

حسینیان مدعی شد: الان رئیس جمهور مجلس را کنار زده و اجازه طرح برخی صحبت‌ها را نمی‌دهد و به جای این که لایحه‌ای در مورد توافق هسته‌ای بفرستد در مقابل مجلس و هیات رئیسه می‌ایستد و مجلس نیز از او دفاع می‌کند و توهین او را توجیه می‌کند.

به گزارش ایسنا، باهنر رئیس جلسه در پاسخ به این اظهارات تصریح کرد:‌ اگر کسی به عنوان موافق یا مخالف طرح و یا لایحه‌ای که در دستور در حال پیگیری است ثبت نام کند و بخواهد از این فرصت استفاده کند و تذکر متناسب با دیدگاهش بدهد خلاف آیین نامه است و هر کسی این کار را انجام دهد این کار خلاف است و لذا خواهش ما نیز این است که همکاران این کار را انجام ندهند.

وی ادامه داد: امروز آقای رسایی به عنوان مخالف وقت گرفتند اما تذکر دادند و این معلوم بود که برنامه‌ای دارند و این غلط است. اصل صحبت خود را به تذکر اختصاص دادند و یک جمله در مورد مخالف یا موافق طرح صحبت کردند و باید این رفتارها انجام نشود و دوستان همکاری کنند تا حداقل ظاهر آیین نامه رعایت شود.

وی در خصوص چگونگی بررسی توافق نامه وین در مجلس نیز گفت: موضوع این توافق نامه باید بررسی شود و حقوق‌دانان و کارشناسان نظر دهند و این که بگوییم مجلس در راس امور نیست ربطی به این موضوع ندارد و اصول مترقی قانون اساسی تاکیدی بر راس امور بودن مجلس ندارد. اما این که برجام چگونه در جلسه مجلس بررسی شود نیاز به جمع بندی نظرات متخصصان دارد و قطعا اگر مجلس به این جمع بندی برسد که دولت باید لایحه‌ای در این باره تقدیم کند دولت موظف خواهد بود که لایحه را تقدیم کند و رئیس مجلس نیز دیروز نظری در این باره اعلام کردند و اگر جمع بندی نظام این باشد که باید توافقنامه بر اساس لایحه بررسی شود دولت موظف است به آن عمل کند.

انتهای پیام

کد N916821

وبگردی