آفتاب

اقدامات نمایشی اسرائیل برای فرونشاندن خشم فلسطینیان

اقدامات نمایشی اسرائیل برای فرونشاندن خشم فلسطینیان

پلیس رژیم صهیونیستی اعلام کرد ۱۰ فرد متهم به دست داشتن در سوزاندن منزل شهید دوابشه را که منجر به شهادت پدر و کودک ۱۸ ماهه این خانواده شد، بازداشت کرده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روسیا الیوم، پلیس اسرائیل اعلام کرد ۱۰ فرد مظنون به دست داشتن در قتل شهید علی دوابشه و پدرش درجریان یورش به مجتمع های شهرک نشینی در کرانه باختری را بازداشت کرده است.

پلیس رژیم صهیونیستی با صدوربیانیه ای افزود: یگان مبارزه با جنایت های قومی اقدام به بازرسی و بازداشت شماری از مظنونان حوادث روستای دوما کرده است. این اولین بار است که پلیس اسرائیل به عملیات امنیتی در شهرک ها مبادرت می ورزد و شماری را به خاطر ارتباط مستقیم با جنایت دوما بازداشت می کند.

در همین حال موشه یعالون وزیر جنگ اسرائیل اعلام کرد دو اسرائیلی در مورد جنایت دوما به مدت ۶ ماه به بازداشت اداری درآمده اند.پایگاه «صدای اسرائیل» نوشت: یعالون حکم بازداشت اداری دو اسرائیلی را به اتهام دست داشتن در اقدامات خشونت آمیز علیه فلسطینیان به مدت ۶ ماه صادر کرد.

با بازداشت این دو نفر شمار افرادی که بعد از قتل علی دوابشه و پدرش بازداشت شده اند به سه نفر رسید. رژیم صهیونیستی پس از اعتراضات گسترده و خشم مردم فلسطین به خاطر جنایت اخیر صهیونیست ها دست به چنین اقدامات نمایشی زده و مدعی است که قصد دستگیری عوامل جنایت دوما را دارد.

این در حالی است که جنایت دوما انتقادهای شدید جامعه بین الملل را علیه صهیونیست ها به دنبال داشته و فشارها به تل آویو برای مجازات عاملان این جنایت همچنان ادامه دارد.

گفتنی است علی دوابشه کودک شیرخوار فلسطینی و پدرش در ۳۱ جولای در حمله شهرک نشینان صهیونیست به منزل دوابشه در شهر نابلس به شهادت رسیدند. حال مادر و برادر وی نیز وخیم گزارش شده است.

کد N916379

وبگردی