آفتاب

قتل یک نوجوان سیاهپوست بی‌دفاع دیگر به دست پلیس آمریکا

قتل یک نوجوان سیاهپوست بی‌دفاع دیگر به دست پلیس آمریکا

در حالی که امروز معترضان در شهر فرگوسن آمریکا در اولین سالگرد کشته شدن ناجوانمردانه مایکل براون، نوجوان سیاهپوست آمریکایی به دست یک پلیس سفید پوست، دور جدیدی از اعتراضات را علیه تبعیض نژادی آغاز کردند، رسانه‌ها گزارش دادند، یک نوجوان سیاهپوست غیرمسلح آمریکایی دیگر با شلیک یک افسر سفید پوست اف.بی.آی در شهر دالاس ایالت تگزاس کشته شده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، کریستین تیلور، نوجوان 19 ساله سیاهپوست پس از برخورد با نیروهای پلیس اف.بی.آی در یک نمایشگاه خودرو کشته شد.

اف.بی.آی اعلام کرده، در تحقیقات درباره مرگ این نوجوان سیاهپوست غیرمسلح که بازیکن تیم فوتبال یکی از کالج‌های تگزاس بوده و به دست یک افسر سفیدپوست مامور مقابله با سرقت در یک نمایشگاه خودرو در دالاس کشته شد تحقیقات انجام خواهد داد.

ویل جانسون، رئیس پلیس ناحیه آرلینگتون در یک کنفرانس خبری طی شنبه شب گفت، یک مامور ویژه اف.بی.آی که مسئولیت دفتر میدانی دالاس را بر عهده دارد در این تحقیقات شرکت خواهد کرد.

بر طبق اعلام پلیس، براد میلر، افسر پلیس آرلینگتون که عامل تیراندازی روز جمعه به کریستین تیلور 19 ساله بوده به مرخصی اداری فرستاده شده است.

پلیس مدعی شده که این افسر هرگز قبل از این در جریان انجام وظیفه سلاح خود را شلیک نکرده است.

تیلور دو روز قبل از سالگرد کشته شدن مایکل براون 18 ساله در فرگوسن که مرگش جنبش "جان سیاهپوستان اهمیت دارد" را به همراه موجی از اعتراضات علیه تبعیض نژادی به راه انداخت، کشته شد.

جانسون با اذعان به فضای متشنج فعلی در آمریکا در ارتباط با مساله تبعیض نژادی گفت: ملت ما با موضوعات بی‌عدالتی اجتماعی، نابرابری‌ها، نژادپرستی و سوءرفتار پلیس درگیر بوده و واحد پلیس تحت امر من متعهد می‌شود که به شیوه‌ای شفاف عمل کند.

سال گذشته میلادی علاوه بر اعتراضات در خیابان‌های آمریکا علیه استفاده تبعیض آمیز پلیس از زور، کمپین اعتراضی نیز در اینترنت به راه افتاد و کشته شدن تیلور نیز مجددا موجی از انتقادات و اعتراضات را در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی به راه انداخته و تعداد زیادی از مردم توضیح رسمی پلیس درباره مرگ تیلور را باور نکرده و خواهان انتشار ویدیوی قتل وی شده‌اند.

جانسون در توضیح این حادثه اعلام کرده، میلر به همراه یک افسر دیگر اف.بی.آی هنگامی که به محل نمایشگاه اتومبیل رسیدند، مشاهده کردند که تیلور آزادانه در داخل نمایشگاه راه می‌رود و هنگامی که تیلور تلاش کرده تا از طرف دیگر ساختمان از دست پلیس فرار کند افسر همکار میلر با شوکر او را مضروب کرده و میلر نیز با سلاح رسمی‌اش چهار گلوله به او شلیک کرده است.

بر اساس گفته یک مقام دیگر پلیس، نیروهای پلیس پس از آن که شرکتی که مدیریت دوربین‌های امنیتی نمایشگاه اتومبیل مذکور را بر عهده داشته با آن تماس گرفته و گزارش داده که یک نفر با خودرو خود به ویترین نمایشگاه کوبیده و وارد آن شده، عازم محل شدند.

پلیس ادعا کرده که کشته شدن تیلور را هم به عنوان یک پرونده مجرمانه احتمالی و هم به منظور بررسی نقض شدن قوانین به دست نیروهای پلیس مورد تحقیق قرار می‌دهد.

بر اساس یک فایل صوتی مربوط به این حادثه، تیلور کمتر از دو ثانیه بعد از آن که افسران پلیس او را مشاهده کردند هدف گلوله قرار گرفته است.

تیلور که دانشجو و عضو تیم فوتبال آمریکایی دانشگاه آنجلو استیت است، چند زیر پیش در توییتر نوشته بود: من نمی‌خواهم جوانمرگ شوم.

انتهای پیام

کد N916133

وبگردی