آفتاب

دیدار دادستان کل کشور بلاروس با وزیر دادگستری

دیدار دادستان کل کشور بلاروس با وزیر دادگستری

دادستان کل کشور بلاروس با وزیر دادگستری کشورمان در محل این وزارتخانه دیدار کرد.

به گزارش خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در این دیدار الکساندر ولادیمیروویچ دادستان کل کشور بلاروس گفت: جلساتی که تاکنون داشتیم بسیار جالب بوده و در دیدارها متوجه شدیم که ایرانی‌ها شبیه بلاروسی‌ها هستند. در واقع مردم ایران از لحاظ مهمان نوازی و اجتماعی بودن بسیار شبیه مردم بلاروس هستند.

وی ادامه داد: من در یکی دو روزی که در ایران بودم متوجه شدم که سیستم حقوقی و قضایی دو کشور اگر صد در صد مثل هم نباشد، ولی شبیه هم است. از آنجایی که تجار ایرانی در حد زیادی به کشور ما می‌آیند و سرمایه گذاری می‌کنند، همکاری قضایی بین این دو کشور اجتناب‌ناپذیر است.

دادستان کل کشور بلاروس با بیان این که در کشور ما بین وزارت دادگستری و دادستانی کل همکاری تنگاتنگی وجود دارد هر چند که نظارت بر ارگان‌های دولتی و دادگستری‌ها بر عهده دادستانی است گفت: در سیستم وزارت دادگستری ما اخیرا تغییراتی رخ داده از جمله این که مسئولیت اجرای مجازات‌ها بر عهده این وزارت خانه شده است، من دوست دارم بدانم که وزارت دادگستری ایران چه وظایفی بر عهده دارد.

در ادامه حجت‌الاسلام و المسلمین مصطفی پورمحمدی وزیر دادگستری جمهوری اسلامی ایران ضمن خوشامدگویی به دادستان کل کشور بلاروس گفت: روابط دو کشور در سطح خوب و عالی است و ما خوشحالیم که همکاری‌های سیاسی و اقتصادی بین این دو کشور وجود دارد.

وی یادآور شد: رئیس جمهور کشور ما در روسیه ملاقاتی با رئیس جمهور کشورتان داشت که در آن دیدار روسای جمهور بر توسعه همکاری‌ها در همه زمینه‌ها تاکید داشتند. در واقع ما در حوزه سیاسی مواضع نزدیک و مشترکی با همدیگر داریم. همچنین در مسائل بین‌المللی و جهانی همکاری‌های مشترکی داریم که خوشبختانه در موقعیت‌های مختلف این اشتراک اعلام شده است.

پورمحمدی با اشاره به این که در حوزه قضایی نیز توافقات خوبی داشته‌ایم و سندهای خوبی به امضاء رسیده است گفت: ما چند توافق نامه همکاری بین دو کشور ایران و بلاروس از جمله معاضدت قضایی در زمینه استرداد مجرمین داریم که به تصویب مجلس هم رسیده است، البته یک موضوع همکاری دیگر نیز داریم که فعلا در حال مذاکره برای آن هستیم.

پورمحمدی با اشاره به این که در زمینه‌ همکاری‌های اقتصادی توافقات خوبی بین ایران و بلاروس انجام شده اما متاسفانه در چند سال اخیر حجم تلاش‌ها کاهش یافته است گفت: همکاری‌های حقوقی و قضایی از فعالیت‌های اقتصادی پشتیبانی می‌کند. ما نیاز داریم که در این همکاری‌های حقوقی از فعالان اقتصادی استفاده کنیم. در واقع ما باید تلاش جدی برای توسعه همکاری‌های اقتصادی داشته باشیم.

وزیر دادگستری کشورمان ادامه داد: متاسفانه در سال‌های اخیر تحریم مشکلاتی را ایجاد کرده بود که به لطف خداوند و تلاش‌های گسترده‌ای که انجام شد این محدودیت‌ها برداشته شد. اکنون زمینه همکاری‌های مختلف ایجاد شده و باید از این ظرفیت‌ها استفاده کنیم.

پورمحمدی یادآور شد: توافقاتی که در وین انجام شده و قطعنامه سازمان ملل ما را با سیل ورود هیات‌های اقتصادی و سیاسی به کشورمان مواجه کرده‌ اس،ت البته ما مایلیم که این روابط را با دوستان و همپیمانانمان توسعه دهیم و بازارهایمان را در اختیار دوستان نزدیک‌مان بگذاریم.

انتهای پیام

کد N916113

وبگردی