آفتاب

پیش نویس برنامه مدیریت جامع تالاب هامون نهایی شد

پیش نویس برنامه مدیریت جامع تالاب هامون نهایی شد

مدیر ملی طرح حفاظت از تالاب های ایران از نهایی شدن پیش نویس برنامه مدیریت جامع تالاب های بین المللی هامون خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، کارگاه نهایی تدوین برنامه مدیریت جامع تالاب های بین المللی هامون با حضور کلیه ذینفعان برگزار و این برنامه به زودی برای تصویب و تایید به مسئولان استان سیستان و بلوچستان ارائه می شود.

مدیر ملی طرح حفاظت از تالاب های ایران با اشاره به اتمام کارگاه های تدوین برنامه مدیریت جامع تالاب های هامون افزود: با حمایت و پشتیبانی کلیه دستگاه های اجرایی استان سیستان و بلوچستان و حضور موثر جوامع محلی حاشیه تالاب، کارگاه نهایی تدوین برنامه مدیریت مشارکتی این تالاب ها برگزار و در حال حاضر پیش نویس این برنامه تدوین و نهایی شده است.

محسن سلیمانی روزبهانی با اشاره به این موضوع که در این کارگاه کلیه ذینفعان تالاب با هم توافق کردند که علاوه بر حفاظت از پهنه های حساس تالاب، از مناطقی نیز بهره برداری پایدار و خردمندانه داشته باشند، افزود: با اقدامات مشارکتی و همکاری های بین بخشی پیش بینی شده در این برنامه مدیریت به زودی شاهد تحول در مدیریت، حفاظت و احیاء تالاب های هامون خواهیم بود.

وی ادامه داد: در رویکرد نوین مدیریتی سازمان حفاظت محیط زیست، حفاظت و مدیریت با مشارکت تمامی ذینفعان انجام می گیرد و استان سیستان و بلوچستان جزء استان های پیش رو در این زمینه محسوب می شود.

وی اظهار امیدواری کرد که برنامه نهایی شده در ماه آتی در اختیار تصمیم گیران استان قرار گرفته و برای اجرا به دستگاه های ذیربط ابلاغ شود.
 

کد N916062

وبگردی