آفتاب
دبیر کل حزب موتلفه در نشست خبری:

موتلفه لیست انتخاباتی مستقل نمی‎دهد/ پشتیبان اصولی دولت هستیم

موتلفه لیست انتخاباتی مستقل نمی‎دهد/ پشتیبان اصولی دولت هستیم

دبیر کل حزب موتلفه با بیان اینکه ما مداح بی‎چون و چرای دولت و خدشه‎واردکننده به آن نیستیم، گفت: سیاست ما پشتیبانی اصولی از دولت است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدنبی حبیبی دبیر کل حزب موتلفه صبح امروز در نشست خبری با اشاره به انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری در اسفندماه سال جاری، اظهار کرد: پیش از یک‌سال و نیم پیش بحث‌ها و تبادل‌نظر و تصمیم‌سازی‌ها در این خصوص را انجام دادیم. ما در یک‌سال و نیم گذشته تصمیمان این شد همه ظرفیت موتلفه را برای ائتلاف بین اصولگرایان به کار بگیریم.

وی افزود: ما برای انتخابات مجلس به عنوان حزب موتلفه در هیچ نقطه‌ای از کشور نامزد مستقل معرفی نخواهیم کرد و تلاشمان در این راستا این است که به یک شورایی با نام‌های مختلف اعم از همگرایی یا ائتلاف اصولگرایان با حضور قاطبه جریان اصولگرایی برسیم تا این شورا بتواند عقل جمعی اصولگرایان را متصدی باشد و تصمیم‌گیری در رابطه با نامزدها را این شورا انجام دهد.

حبیبی خاطرنشان کرد: ما بین کسانی که برای نامزدی در انتخابات شناسایی می‌کنیم، در درجه اول به اصولگرا بودن فرد توجه داریم و بعد از آن این را مدنظر قرار می‌دهیم که آن فرد عضو موتلفه هست یا خیر.

دبیر کل حزب موتلفه تاکید کرد: تمرکز اصلی ما روی اصولگرا بودن نامزدهای آینده است، البته ما به عنوان یک حزب علاقه‌مند هستیم نامزدهای حزب خودمان هم در جمع اصولگرایان مورد قبول باشند؛ اما اگر در جمع اصولگرایان نامزد موتلفه پذیرفته نشد، ما از تصمیم قاطبه جریان اصولگرایی حمایت می‌کنیم.

وی با بیان اینکه ما از اول انقلاب در موضوعات انتخاباتی ثابت کردیم پشت سر روحانیت قرار داریم، گفت: منظور ما از روحانیت، روحانی‌ای که همراهی انقلاب، امام(ره) و رهبری را نداشته باشد، نیست.

حبیبی تاکید کرد: ما روحانیتی را قبول داریم که با خط مستقیم انقلاب، امام(ره) و رهبری زاویه نداشته باشد، در غیر این صورت ما نیز با همان زاویه با او اختلاف داریم.

دبیر کل حزب موتلفه با اشاره به تشکیل شورای هماهنگی اصولگرایان، گفت: معتقدیم اگر این شورای هماهنگی با حضور همه اصولگرایان تشکیل شود و پشت‌سر روحانیت اصیل حرکت کند، احتمال پیروزی اصولگرایان در انتخابات مجلس قطعی است.

وی با اشاره به انتخابات مجلس خبرگان رهبری، گفت: مجموعه اصولگرایان به عنوان یک تشکل، نامزدی را برای خبرگان بررسی نخواهد کرد و صرفا از تصمیم جامعتین پشتیبانی می‌کند.

حبیبی در ادامه با بیان اینکه گره‌زدن همه امور اقتصادی کشور به موضوع رفع تحریم‌ها یک امر نادرست است، گفت: ما برای اینکه مشکلات اقتصادی را حل کنیم، نباید تصور داشته باشیم با رفع تحریم‌ها تمامی مشکلات به صورت یک‌جا حل خواهد شد.

دبیر کل حزب موتلفه با اشاره به اظهارات اخیر وزیر اقتصاد مبنی بر اینکه کسانی که تصور می‌کنند تمامی مشکلات با رفع تحریم‌ها حل می‌شود در توهم به سر می‌برند، اظهار کرد: این مشکل بسیاری از دولتمردان است که مسائل کشور را به تحریم‌ها گره می‌زنند. اثر تحریم‌ها در مشکلات کشور ۱۰ تا ۲۰ درصد است و مشخصا دولت باید همت کند تا اقتصاد مقاومتی در برنامه‌های اجرایی کشور به صورت کامل تدوین شود.

وی با بیان اینکه نگاه به خارج و دیدن واقعیت‌های روز دنیا اشتباه نیست، گفت: اما آنچه مهم است این است که نباید امید خود را به خارج گره بزنیم. ما با توسعه مراودات موافقیم ولی توجه صرف به این امور غلط است.

حبیبی با تاکید بر اینکه اقتصاد باید مردمی شود و دولت برنامه‌ریز و ناظر باشد، گفت: کار را باید مردم انجام دهند. ما توجه دولت یازدهم را به توجه جدی به تحقق اصل ۴۴ جلب می‌کنیم؛ اگر اقتصاد مقاوم شد، تهدیدهایی که متوجه ماست رفع می‌شود.

دبیر کل حزب موتلفه با اشاره به موضوع توافق هسته‌ای تصریح کرد: ما با مذاکرات موافق بودیم و یک‌بار هم اعلام مخالفت نکرده و همواره از تیم هسته‌ای حمایت کرده‌ایم و معتقدیم مجموعه تیم‌ مذاکره‌کننده هسته‌ای انصافا زحمات زیادی را متحمل شدند.

وی افزود: قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل در خصوص موضوع هسته‌ای به خصوص بحث موشک‌های بالستیک را به هیچ‌وجه قبول نداریم و معتقدیم باید مقابل آن قاطعانه ایستادگی کنیم.

حبیبی به موضوع پذیرش پروتکل الحاقی اشاره کرد و گفت: پروتکل الحاقی و پذیرش آن مغایر مصوبه مجلس است و تقاضای مُصرانه دشمن از بازدید مراکز نظامی ما غیرقابل قبول است.

وی تاکید کرد: ما اگر این توان دفاعی را نداشتیم برخی از همین کشورهای اروپایی اگر به این نتیجه می‌رسیدند که با یک هفته موشکباران ایران طومار انقلاب بسته می‌شود، ذره‌ای کوتاهی نمی‌کردند و آمریکایی‌ها اگر می‌دانستند که با بمباران می‌توانند ملت ایران را تسلیم کنند، ذره‌ای به خود تردید راه نمی‌دادند. آمریکایی‌ها تا امروز اگر کاری را انجام نداده‌اند به این معنی نیست که نخواسته‌اند، بلکه نتوانسته‌اند.

حبیبی تاکید کرد: من به عنوان مطلع به شما می‌گویم که جمهوری اسلامی این توان را دارد که به اشد وجه در مقابل حمله دشمنان درسی جبران‌ناپذیر به آنها بدهد.

دبیرکل موتلفه در ادامه با بیان اینکه ما به عنوان یک حزب اعتقاد داریم باید تحزب در کشور تعمیق شود، گفت: با رعایت قانون اساسی باید بتوانیم در رقابت با احزاب که واجد شرایط هستند، کار سیاسی کنیم و به دنبال تشکیل دولت حزبی باشیم.

وی ادامه داد: برنامه موتلفه بر اساس این موضوع است که ما حزبی باشیم که برای اداره کشور برنامه دارد و برای مملکت می‌تواند نیروی انسانی مدیر معرفی کند. ما سال‌هاست که در این مسیر حرکت می‌کنیم.

حبیبی افزود: مبانی فکری ما همان مبانی‌ است که در سال ۴۲ با ویرایش نهایی شهید بهشتی به صورت اساسنامه درآمد و ۵۲ سال پیش اعلام کردیم به دنبال تشکیل جامعه نمونه اسلامی هستیم.

دبیر کل حزب موتلفه با اشاره به اقدامات دولت یازدهم، تصریح کرد: ما ضمن انتقاد به دولت، خودمان را حامی اصولی دولت می‌دانیم. دولتی که مورد تنفیذ رهبر معظم انقلاب باشد، مورد پشتیبانی ما قرار دارد.

وی تاکید کرد: ما مداح بی‌چون و چرای دولت و همچنین خدشه‌واردکننده به آن نیستیم، بلکه مایلیم دولت جمهوری اسلامی حتی اگر رقبای ما متصدی آن باشند، توانمند باشند و به مردم خدمت کنند و در جهت اجرای منویات رهبری و مصوبات مجلس و قانون اساسی اقدام بورزند.

حبیبی با اشاره به نشست‌های سه جانبه موتلفه، ایثارگران و پایداری در موضوع همگرایی اصولگرایی، گفت: ما تاکنون ۳۰ جلسه اصلی و فرعی برگزار کردیم .در اصول مشترک هستیم و پیشرفت خوبی در این جلسات داشتیم و سلایق گوناگون ما مشترک شده است.

دبیر کل حزب موتلفه افزود: هدف این سه تشکل این نیست که در جریان اصولگرایی محور باشند و سایرین بیایند و به ما بپیوندند، بلکه ما پیش‌قدم ائتلاف اصولگرایان شدیم، در صورتی که همزمان با ما جلسات دیگری در جریان اصولگرایی تشکیل شده است.

وی در پایان گفت: ما هدف ارائه لیست مستقل از سوی این سه تشکل نداریم، بلکه قصد داریم در شورای هماهنگی اصولگرایان حضور داشته باشیم و تابع عقل جمعی آنها باشیم.

 

 

کد N915979

وبگردی