آفتاب

همدردی بارزانی با خانواده قربانیان حملات ترکیه

همدردی بارزانی با خانواده قربانیان حملات ترکیه

رئیس اقلیم کردستان عراق ضمن ابراز همدردی با خانواده‌های قربانیان حملات اخیر ترکیه، بر ادامه تلاش‌ها برای توقف جنگ و بازگشت صلح به منطقه تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه خبری شفق نیوز، مسعود بارزانی، رئیس اقلیم کردستان عراق تاکید کرد: روستاییانی که در بمباران جنگنده‌های ترکیه در روستای زارگلی، واقع در منطقه مرزی مجاور مرزهای ترکیه کشته شده‌اند، قربانیان جنگی و همه آنان شهدای کردستان هستند.

بازرانی با تاکید بر ادامه تلاش‌ها برای توقف جنگ و ایجاد صلح در منطقه گفت: جنگ پیامدی جز خونریزی و تخریب ندارد و هرگز نمی‌توان اجازه داد که شهروندان بی دفاع قربانیان جنگ‌ باشند.

رئیس اقلیم کردستان عراق در دیدار با خانواده‌های قربانیان حملات ترکیه در استان صلاح الدین تاکید کرد که دستور کمک به مجروحان این حادثه را صادر کرده است.

وی در ادامه گفت: مردم محلی سال‌هاست بهای جنگی را می پردازند که اصلا در آن دخالت نداشته‌اند و بارها نیز از پ.ک.ک خواسته‌اند از مناطق مسکونی آنان دور شود اما آنها توجهی نکرده‌اند و اکنون زندگی مردم بومی در معرض خطر است. اکنون این خانواده‌ها تنها دو راه دارند یا اینکه حزب پ.ک.ک از این منطقه عقب نشینی کند و یا این خانواده‌ها خانه‌های خود را رها کرده و به دیگر روستاها و شهرها مهاجرت کنند.

جنگنده‌های ترکیه از دو هفته پیش حملات هوایی را علیه پ.ک.ک در کوه‌های قندیل آغاز کرده‌اند و در این حملات ده‌ها روستایی بی گناه کشته شده و خسارات مالی زیادی به مردم محلی وارد شده است.

انتهای پیام

کد N915859

وبگردی