آفتاب

افضلی‌فر: نسبت به امکان مذاکره با دانشمندان هسته‌ای در برجام هشدار می‌دهم

افضلی‌فر: نسبت به امکان مذاکره با دانشمندان هسته‌ای در برجام هشدار می‌دهم

یک عضو کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی ضمن تقدیر از عملکرد تیم مذاکره کننده کشورمان اظهار کرد: نسبت به امکان بازرسی از مراکز نظامی و مذاکره با دانشمندان هسته‌ای در برجام هشدار می‌دهم.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایسنا مصطفی افضلی‌فر در نطق میان دستور خود در جلسه امروز مجلس ضمن تسلیت به مناسبت شهادت امام صادق (ع) گفت:‌ طبق فرموده این امام همام همه مردم به امنیت نیازمندند. امنیت برای مظلومان عدالت برای همگان و معیشت برای محرومان از جمله پیامهای این حدیث می‌باشد.

وی ادامه داد: از تیم مذاکره کننده که به تعبیر مقام معظم رهبری امین، شجاع و و توانمند هستند به دلیل تلاش فراوان و مستمرشان سپاسگزاری می‌کنم و ضمن استقبال از نکات مثبتی که در برجام وجود دارد در خصوص بازرسی از مراکز نظامی که با نظر اکثریت اعضای کمیسیون مشترک امکان پذیرخواهد بود و امکان مذاکره با دانشمندان هسته‌ای و به ویژه تحریم تسلیحاتی که جزو خطوط قرمز ملت ایران است هشدار می‌دهم.

این عضو کمیسیون اصل 90 مجلس خاطر نشان کرد: نقشه آمریکا و مستکبران این است که حلقه‌ی محاصره بر مظلومان منطقه را که از کشور و فرهنگ و هویت خود دفاع می‌کنند تنگتر نموده و پازل حمایت از تروریسم را کامل نمایند.

افضلی‌فر خطاب به رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی و وزیر جهاد کشاورزی گفت: خرید محصولات از کشاورزان منطقه جزو کارهای ضروری و مطلوبی است که باعث تامین نیاز سالانه کشور به گندم و حمایت معیشت کشاورزان و کوتاه شدن دست دلالان می‌شود، اما قصور و سهل انگاری در پرداخت به موقع کشاورزان خرده پا آنها را به لحاظ معیشتی سخت در تنگنا قرار داده است.

نماینده مردم اردبیل در مجلس ادامه داد: تصویب ایجاد منطقه آزاد تجاری – صنعتی استان اردبیل می‌تواند زمینه رشد و توسعه صادرات استان و رشد اقتصادی و تحلیل نرخ بیکاری را فراهم کند، اما تعلل مسئولین سازمان مناطق آزاد تجاری در ارائه نقشه و محدوده منطقه آزاد تجاری موضوع را متوقف کرده است.

وی همچنین گفت: موضوع دیگر ایجاد منطقه ویژه اقتصادی نمین است. بخش خصوصی و سرمایه گذار مشخص است اما برخی سهل انگاری‌های مسئولین استان باعث شده مردم نمین از این موهبت الهی تاکنون برخوردار نشوند.

افضلی‌فر در پایان نسبت به معیشت کارمندان استان اردبیل تذکر داد و نسبت به حمایت حقیقی از واحدهای تولیدی تاکید کرد .

انتهای پیام

کد N915675

وبگردی