آفتاب

آغاز انتخابات ریاست جمهوری در آرژانتین

آغاز انتخابات ریاست جمهوری در آرژانتین

واحد مرکزی خبر نوشت:

شهروندان آرژانتین امروز با حضور در پای صندوق های رای در این کشور ۴۱ میلیونی آمریکای لاتین به نامزد مطلوب خود در انتخابات ریاست جمهوری رای می دهند.

به گزارش آسوشیتدپرس از بوینوس آیرس،  با توجه به سابقه سیاسی طولانی فرناندز در آرژانتین رقبای سیاسی وی که برای کسب قدرت در این کشور تلاش می کنند باید بتوانند با ارائه سیاست های بهتر در حوزه رفاه اجتماعی گوی سبقت را از رئیس جمهور این کشور در عرصه رقابت های سیاسی بربایند.

دانیل سویلو، فرماندار استان بوینس آیرس و معاون سابق رئیس جمهور که از نامزدهای مطرح این دوره از رقابت های سیاسی کشور است با وجود قدردانی از تلاش ها و اقدامات فرناندز، از اوضاع بهتر و مناسبت تری در تعامل بادیگر کشورها در صورت پیروزی در انتخابات خبر داد.

کریستینا فرناندز و همسرمرحومش با هدف تقویت برنامه های رفاه اجتماعی برای اقشار ضعیف کشور و از سوی دیگر کاربرد سیاست های حمایت از صنایع داخلی توانستند به مدت 12 سال سکان حکومت را در آرژانتین در دست گیرند.

ماریسیو ماکری، شهردار بوینوس آیرس و رئیس سابق باشگاه فوتبال بزرگسالان بوکا از نامزدهای مخالف کشور به شمار می رود.

سرجیو ماسا که پیش از عدم همکاری با فرناندز از مقامات کابینه بود و مشاغل مهم دولتی داشت و به عنوان نامزد مستقل در عرصه رقابت های انتخابات ریاست جمهوری شرکت کرده است از برخورد شدید قضایی با سیاستمداران فاسد در صورت پیروزی در انتخابات خبر داد.

آرژانتین بطور همزمان نیز انتخابات چند فرمانداری و همچنین نمایندگان کنگره را در این کشور برگزار می کند.

نامزدهای اصلی انتخابات ریاست جمهوری آرژانتین بر حفظ تورم کشور زیر ده درصد تاکید می کنند.

52261

کد N915568

وبگردی