آفتاب

اعتراض اپوزیسیون ونزوئلا به کمبود مواد غذایی در این کشور

اعتراض اپوزیسیون ونزوئلا به کمبود مواد غذایی در این کشور

منتقدان دولت سوسیالیست ونزوئلا اعتراض کوچکی علیه گرسنگی و جرائم در کاراکاس برگزار کردند. این در حالی است که این کشور آمریکای جنوبی برای کنترل خشونت های مربوط به کمبود مواد غذایی به شدت تلاش می‌کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، کشور ونزوئلا روزانه شاهد غارت سوپر مارکت‌ها و حمله به کامیون‌های حامل مواد غذایی است. ائتلاف اپوزیسیون ونزوئلا پس از کشته شدن یک فرد و بازداشت 60 تن دیگر در بحبوحه غارت از فروشگاه‌ها خواستار برگزار یک راهپیمایی اعتراضی شد.

در نیمه نخست سال 2015، 56 مورد غارت و 76 مورد تلاش برای سرقت ثبت شده است. نیکولاس مادورو، رئیس جمهوری ونزوئلا این حوادث را بخشی از توطئه برای تضعیف انقلاب 16 ساله حزب حاکم می‌داند و از نظر آنها ایالات متحده آمریکا به سازماندهی آنها کمک کرده است. طی سال‌های اخیر، کمبود آرد، شکر، روغن پخت و پز و شیر به شدت کاهش یافته اما هنوز مشخص نیست که آیا این امر به افزایش سود تغذیه و گرسنگی انجامیده است یا خیر.

روز شنبه صدها تن از معترضان در بخش شرقی کاراکاس که اعیان نشین است، تظاهراتی به راه انداختند که از نظر تعداد بسیار کوچکتر از تظاهرات ماه مه بود. ونزوئلا در بهار 2014 با اعتراضات سراسری خونینی مواجه شد اما از آن زمان به بعد شاهد چنین اعتراضاتی نبوده است. سخنگوی ائتلاف اپوزیسیون با بیان اینکه مشارکت مردمی اندک بوده است گفت: مردم این روزها بیشتر وقت خود را در صف‌ها برای تامین مایحتاج خود سپری می‌کنند.

ونزوئلا

انتهای پیام

کد N915532

وبگردی